Flugan, Blommiga mössor och Påskkärring!!!

Min fina Daddy J har förvandlats till en liten fluga härhemma. Efter att hans ögon har fixats måste han ju vara extra försiktig, och då ingår obligatoriska "flug-ögon" som bonus första nätterna för att skydda mot ev kliande fingrar. Hmmm, jag vet inte vad ni tycker men jag har helst velat sova med lampan tänd....hihihi, tur jag har varit på jobb inatt!!!



Snart är det min tur att bli tillfixad och jag lääängtar...en vecka to go!!!

För nån vecka sedan visade söta M sååå fina mössor som hon beställt hem, på sin blogg (den är lösenordsskyddad, så jag kan inte länka er). Hon hade lagt ner ett digert arbete efter att ha sett Mat-Tina på tv som då burit en fin-fin mössa och då ville M veta var hon kunde få tag i dessa. Själv blev jag helt förälskad och har såklart varit tvungen att beställa en mössa och ett pannband som kom med posten idag. Ingen frakt, snabbt och lätt och trevligt bemött av "Kicki" som säljer massor av fiiina mössor!!!



Happ, natten som gick bjöd på nattjobb. Hyfsad natt faktiskt, fick några timmar på locket...härligt. Men det är klart, de flesta måste ju vara helt lamslagna av den otroliga kylan som infunnit sig den senaste nätterna. Det är så kallt så näshåren fryser, och vem vill vara sjuk då?? Nä, då är det faktiskt mest folk som faktiskt ÄR sjuka, vare sig de vill eller ej som åker ambulans! Sånt gillar jag! Fick den äran att inatt träffa en farbror på 90 bast, som inte varit på ett sjukhus sedan 1937...det kallar jag karlakarl! Funderade ett tag på om vi skulle använda honom som uppvisningsexemplar till de nära 70 patienterna som satt i akutens väntrum halva natten.

Fick som vanligt ett gosigt mess från Daddy J på vår finaste när han somnat. Han har en gammal snuttefilt i sin säng som han egentligen inte bryr sig så mycket om, den bara ligger där som av gammal vana bland alla gosedjur ... så vad tycker ni egentligen om den här lilla påskakärringen??!!



Sjäv tycker jag ju att han är helt U.N.D.E.R.B.A.R, men jag är ju lätt partisk förstås!

Kvällen har vi INTE spenderat med att tvätta. Eller ja, vi trodde att vi skulle göra det, men hade visst bokat fel....som tur är finns det en tid till oss imorgon istället! Däremot har byggt lego i massor och ätit goa kycklingmästaren...eller själva mästaren finns ju kvar, men kyllingen har vi ätit upp!!!

Nu har jag bölat lite (mycket mindre faktiskt) till det andra avsnittet av "Den sjungande trappuppgången" och nu väntar sängen!

Kramis

Kommentarer
Postat av: kusin

hahaha

förlåt jon men du ser helt underbart rolig ut.

synd att ni inte gjort op samtidigt så man kunde få ett "familje-flug-foto" :D

vill osså ha en sån gulli mössa nu juuu.

men hur väljer man bland alla fina...?

hmm.

måste fundilera.

kraum!

2012-02-09 @ 08:36:18
Postat av: Anna

måste bara säga att du skriver jätte roligt och underhållande =)



älskar dina inlägg



//Anna

2012-02-09 @ 12:49:46
URL: http://nexingthomsen.bloggspot.com
Postat av: momo

Ja Jon har ju fått ett alldeles speciellt utseende måste jag säga. Occh mössan var fin, ta med den på lördag så jag får prova. Och slutligen, maila över den underbara bilden på det bästa som finns!

2012-02-09 @ 16:59:05
Postat av: Anonym

harrli familj /Fafa

2012-02-09 @ 18:51:03
Postat av: Fafa igen

Min son (Jon)... Håll dem kort! Snart SER du va d e för nånna !!! FAR

2012-02-09 @ 21:16:32

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback