Utbildning, Fika och Ensamhet!!!

Phew!!! Vilken dag vi har haft idag. Ibland kan jag faktiskt inte förstå att det kan finnas så många människor som anser sig vara sjuka SAMTIDIGT i samma stad. Jag kan inte förstå att vi bara kör och kör, den ena efter den andra och att vissa faktiskt på nåt sätt verkar njuta av att komma till sjukhuset. Är det inte nåt som är fel i vårt samhälla då. Om våra äldre och ensamma personer hellre ligger på akuten och fördriver tiden än är hemma och fördriver tiden?!?! Samtidigt som jag blir fruktansvärt arg ibland när folk utnyttjar ambulanser för att få skjuts, så kan jag ibland inte låta bli att tänka på att det finns människor som är så fruktansvärt ensamma att de ringer 112 för att där svarar alltid någon...Dom är så ensamma att de hittar på att de har lite ont nånstans för att i alla fall få lite besök...om så än besöket består av två sura ambulansare som inte har fått mat för att de tar hand om stadens ensamma och utstötta när ingen annan gör det...!?!?!!

När vi då förväntas göra allt det här, men också förlösa ett och annat barn, få igång ett och annat hjärtstopp osv, osv, kändes det ganska konstigt i går morse när vi fick reda på att vi fått nya städgrejer på en vagn och att vi skulle få utbildning i denna innan passet...Hahahaha, herregud alltså, ibland undrar jag vad dom tror om mig.

Koncentration!
Ser ni... där är en soppåse, en påse för använda mopphuvuden och två olika trasor för golv respektive utrusning....hahahahahahaha!!!!

Idag har vi som sagt kört som galningar. Hämtade en patient som kom med ambulansflyg till Sturup och där passade vi på att pausa lite, då planet landade 40 min senare än beräknat! Skönt med en liten andningspaus!

Vilopaus!
Självklart passade min goa kollega T på att lära sig så mycket som möjligt om RAKEL (vårt nya radiosystem) under tiden för att inte slösa bort den på vila!!!

I tisdags fick hela familjen ta en liten mysfika på eftermiddagen. Lillemannen och jag åkte till stan redan på förmiddagen, men Daddy J hade lite buissnes först och kom lagom till fikan! MYYYYYSCH!!!

Mina fina!

Gottegrisen!

Lillemannen nannar gott nu, Daddy J är iväg och jubbar och jag ska "make it an early one", för jag är trött, trött och ska jobba natt imorgon.

Puss och natti på er sålänge!

Kommentarer
Postat av: kusinen

hey you! vi måste försöka träffas någon dag/kväll I agree!

måste din man jobba alltid eller!? ;-)

kramis

2010-11-19 @ 12:13:17

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback