910, Makaronikamp och Stor saknad!!!

Idag har det varit ett pass på centrum-ambulansen 910. Haft en trevlig dag med lite alla möjliga patienter. Både riktigt sjuka och lite mindre sjuka, allt i en härlig blandning!!!

Fafa hämtade lillemannen på dagis idag eftersom pappa J och jag jobbat. När jag kom hem hade fafa tagit med sig mat som W hade gjort. En supergod "typ lasagne" med mozarella och annat gotte. Lillemannen bestämde sig för att han inte skulle ha, men jag sa att han var tvungen att smaka innan han kunde få något annat. Jag sa att han skulle smaka EN makaron, men han ville inte. Hmmmm, nu när jag startat kampen kunde jag bara inte låta honom vinna den! Efter mycket, tjat, skrik, gråt och tårar blev han inslängd i sitt rum för att sedan komma ut och stoppa in den förbannade makaronen!!! Åhhhh. vad är det för lönt att bråka om...han ÄLSKAR ju makaroner!!! När han tuggat upp den tittar han på mig och skiner upp som en sol och säger: -NU blev du jätteglad mamma!!!
Han vet precis vilka knappar han ska trycka på...goaste skitungen!

EN makaron!!!

Moppebruden saknar sin moppe ska ni veta! EXTRA mycket saknade jag den idag 05.50 när jag fick cykla till jobbet istället för den underbara morgonturen på moppen. Har skrivit lappar idag med bild och allt där jag utlovar en rejäl hittelön till den som hittar min moppe. Tänkte att det kanske kan locka lite!!!

Nu ska jag gå och lägga mig på min spikmatta!!! Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback