Konkurs, Nya tag och Åksjuka!!!

Phew vilken dag det blev igår...man skulle kunna kalla den för händelserik...

På morgonen skulle Mofa o L få skjuts till Kastrup för dom ska ut o resa. Jag var på jobb, så Daddy J o lilleman skulle köra dom. När de blivit upphämtade här kommer mofa på att han glömt sitt pass...?!?! Hur man nu kan glömma det..?!?!
Det resulterar i en racerfärd mot Ystad för att hämta upp passet som en god vän kom och mötte med på vägen, det i sin tur resulterar i en åksjuk liten lilleman som spyr ner bilen..., det resulterar i att L också blir åkjuk och tror hon ska svimma, det resulterar i två galna män i bilen (den ena vansinnig över sitt misstag och den andre orolig över sin goa son som är vit i huvudet), det resulterar i att dessa män ringer mig och ber om hjälp..., det resulterar i att jag får lämna min sökare till chefen som tar över för mig en stund så jag kan åka och hämta den lilla vita mannen vid brofästet så han slipper åka mer bil!!!
Hursomhelst slutade allt med att de kom med sitt flyg, lillemannen hämtade sig såfort världen slutade gunga och jag kunde återgå till mitt jobb medans far och son åkte hem för att bara ta det lugnt!!!
Såhär söt är man när man är nerbäddad i mammas säng på jobb för att återhämta sig:



Jaja, trodde ni att det var slut där?!?! Nädå, det hade bara börjat. En halvtimme efter detta lämnar företaget som driver ambulansen i Malmö in om konkurs....jahapp, så var det med det! Vi vet såklart ingenting, men orolig över sitt jobb behöver man inte vara eftersom ambulanserna såklart måste fortsätta rulla! Vad vi vet änsålänge är inte mer än vad allmänheten vet, dvs det som visas på nyheterna, att Falck ambulans ska ta över verksamheten from NU!

Förutom detta larmas vi till fel adress, hämtar dom mest märkliga patienter och har det allmänt rörigt hela dagen. Tur är det väl då att man har alldeles, alldeles underbara arbetskamrater i sitt lag!!! Vi är inte såå många tjejer på ambulansen som man kanske kan tro, och i vårt lag är vi för tillfället bara tre st. Hursomhelst så kommer vi in från en tur och möts av detta:





Så jäkla roligt gjort. De har samlat in pengar och sedan åkt och specialbeställt en prinsess-tårta till siiiina tjejer! Så himla roligt, men också gött för lagkänslan. Det är så otroligt roligt att laget funkar så bra som det gör och självklart blir allt mycket lättare nu när det klyddar en del på jobb! Tack för att ni finns goa lag 5!!!

Tidigt i säng blv det igår i alla fall och nu är det nya äventyr som bjuds, nattjobb inatt!!!

Kommentarer
Postat av: Pernilla (sekr akuten)

Det var fint gjort av era manliga kollegor! Där steg dom ytterligare lite i graderna :-)

Kram

Pernilla

2012-03-11 @ 16:55:23
Postat av: Anonym

Nettan... full koll !

Fafa

2012-03-11 @ 21:47:37
Postat av: kusin

nu tog jag bort inlägget du kommenterade, men jag menade inte att ta bort dig :)

ja, jag har missat dig de senaste kvällarna du ringt, har varit helt asocial den senaste tiden.

men nu är jag på bättring, ska ta och rycka upp mig nu faktiskt!

vill hemskt gärna träffa er så vi kanske kan höras i veckan?



kram på er alla 3

2012-03-13 @ 12:41:16

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback