Städ, Lugna dagar och Undulathjältar!!!

Hemma har det röjts och städats senaste dagarna. Vi har en container placerad på parkeringen några veckor och där är det fritt fram att slänga loss. Vårt datorrum har varit katastrof sista tiden, papper överallt i en jäkla röra och massa damm som man liksom inte riktigt kommit åt. Ni som känner oss vet... I förrgår tog vi i alla fall tag i röran och sorterade och slängde. Nu har var sak sin plats och det känns faktiskt suuuperskönt inuti mig.




Lillemannens rum har också fått sig en genomkörare. Vi var hemma tillsammans i måndags och bus var själv med och sorterade ut saker som skulle slängas för att de var trasiga och andra saker som ska till loppis för att de är "för bebisar"! Han var sååå duktig och verkligen tänkte till över vad som var viktigt för honom. Som tack för det en runda till Toys där han fick välja nya planscher till rummet. Tanken är att han vill ha ett rymdrum, men på planscherna blev det starwars...jaja, bara han blir glad. Jag har beställt hem "wallies" med planeter som ska sättas upp, han har en lampa som bildar en stjärnhimmel i taket och när ett passande tyg finnes ska det även bli rymdgardiner.
Nu är det i alla fall superstädat och rent på hans rum och walliesen är skickade och kommer nog snart på posten!!!







Två dagar nu har det varit mycket jobb i Sviddala! Söte V har hämtat mig så jag kunde komma dit och sen har det varit slappande på hög nivå. INTE mycket att göra. Hann med en litet besök hos en go släkting till mig och även lite middagslurar, snackat mycket skit och bara haft det bra! Ibland har man världens bästa jobb!! Solen har ju bjudit oss på såå många vackra vyer här på landet när vi varit ute och kört. Det går väl inte riktigt att återge med en dålig mobilbild, men jag lägger dom ändå så kanske ni kan försöka leva er in lite!







Måste avsluta med en lite bildkavalkad till min kära kollega V:s ära. För nåt år sedan var han på trafikolyckelarm. Väl där visade det sig att det var en undulat som ställt till hela röran. Ingen var skadad, bara plåtskador på bilarna, men problemet var ju den söta undulaten som flög lös i skogen! V kom till undsättning och allt hamnade på bild av tidningarnas fotograf! Nu sitter bildserien uppe på jobb men en liten inledande förklaring:















Hahahaha! Hoppas ni tycker det är lika roligt som jag...helt oslagbart!! Vilken hjälte!!!

Nu ska det vilas inför nattens strapatser på jobb!!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

tackar för Bloggtitt .Fafa

2012-02-03 @ 12:07:35

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback