Lediga dagar, Fotboll och Lite mer fotboll!!!

Tjohoo, vad dagarna går fort. Känner fortfarande efter varje dag om det känns helrätt på nya jobbet. Det är svårt att känna efter såhär i början eftersom man inte kan jämföra jobben helt eftersom jag är så ny på "det nya jobbet". Undrar liksom hur det ska kännas när jag inte är så ny längre och på nåt sätt kan jämföra bara jobben med varandra!?!?!
Alla är så goa och har gett mig ett supermottagande, ändå skaver det lite i hjärtat när jag tänker på mina goa ambulansare som jag har delat sååå mycket med...Jaja, jag ska helt enkelt låta tiden utvisa hur det känns. Jag ska ju vara på det nya ett halvår i vilket fall som helst och därför är det ju ingen brådska med att fatta nån form av beslut!!!
Också svårt att veta vilka jobbtider som är bäst för familjen?!?! Är det att jobba mycket och intensivt och sen vara ledig läänge, eller är det bättre med kortare dagar, oftare och vara ledig lite varje kväll eller morogn?!?! Vet faktiskt inte det heller än....som sagt, tiden får utvisa!!

Nu är jag i alla fall ledig fre-sön, vilket är super härligt! I fredags drog lillemannen  o famo och jag till nya Stadium+ på svågertorp och hann också med en repa på IKEA! Det är nu inhandlat goa fodrade gummistövlar, nya regnkläder och världen goaste vinterkängor från Sorel till lillemannen! Har dessutom fixat overall och termobyxor tidigare, så nu är allt klirrat till höst/vinter!!! Sånär som på lite mössor och vantar!!



Kvällen avslutade med lite "spontanfondu med kusinen och hennes familj. Det var nämligen så att vi köpt allt som behövdes till en fondue för vår familj, men sen kom kisinen med familj över och handlade med sig lite extra kött så vi kunde äta allihop tillsammans ändå. Härligt och opretantiöst!!!

Dagen idag har gått i fotbollens tecken. LB07 hade fotbollsdag i Bunkeflo idag och där visade FotbollsLEKskolan upp sig för alla intresserade, där fanns också hoppborg, korv/hamburger grillning, brnadbilar och annat smått och gått. Lillemannen och hans lagkamrater fick också träffa killarna från A-laget, vilket verkade vara hyfsat spännande.







Lillemannen vågade sig även på att släcka eld med handbrandsläckare!!! Tuffing!!!



I torsdags när det var utomhusträning med fotbollen, blev det ett jädrans väder, vi pratade om det och kom fram till att det förmodligen inte var sista gången vi tre morsor satt och frös på en fotbollsplan...livet är härligt när det är så okomplicerat tycker jag! Dessutom fick vi se naturens under...gånger 2, som ett försök till att ursäkta det hemska regnandet! Vackert och konstigt...






ser ni att där är två på den nedersta bilden??!!

Ikväll har det frostats av frys och städats ur i städskåpet...jäkligt konstigt egentligen att man ska behöva städa i ett städskåp, men nu är det gjort...den stora höstrengöringen är nämligen igång härhemma. Sen har det varit tv-mys med fångarna på fortet och lördagsgodis!!!

Snart är det sängen som gäller, imorgon ska det vara barnkalas på Andys lekland, innan hela familjen ska hem till G på "lanned" och grilla loss!!!

Kram på er!!!


Kommentarer
Postat av: Fafa

Nettans Blogg kollas varje dag !Keep It Up !

Höjdarbild den där Zak springer motsatt håll ! Saknar Er !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2011-09-27 @ 18:43:52

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback