Tillbax, Underbara Jul och Goda nyår!!!

Oj, vad längesen det är! Tiden bara rinner iväg. Nåja, jag bestämde mig för att vara "offline" lite under jul och nyår och bara koncentrera mig på familj och vänner. Myyyysigt har vi haft det minsann. Bara umgåtts med människor vi tycker mycket om.  Har haft lyckan att vara ledig en hel del vilket såklart är underbart. Tog några dagars mammaledigt för att dryga ut det lite.
Som vanligt när allt varit sådär mysigt som jag gillar, tycker jag att bilder säger mer än 1000 ord och visar fler blder än jag skriver:

Julafton spenderade vi Ystad hos mofa och L. En härlig kväll blev det och självaste tomten kom minsann på besök precis när mofa gick ut med hunden... jaja, vi tog hand om hans klappar sålänge!!!























Satt uppe till mitt inatten och bara mös...Sen blev det lite sömn innan vi dagen efter skulle hem till momo för fortsatt firande där! Hela tjocka släkten var där och det blev en lyckad kväll med annat gotte än julamad!





















Naw...lillemannen var såå trött hela kvällen och somnade gott i fåtöljen efter julklapparna! Det visade sig att han skulle få feber och vaknade dagen efter med 39 grader.
Måste bara passa på att visa momos supercoola garage som är fyllt med istappar. Jag hjälpte henne och skotta undan all den tunga snön som hade lagt sig!





Lite nervösa var vi inför annandagen då fafa och W som bor nere i H-dynge varit insnöade hela julen och inte kom någonstans. Kl 10 på annadagen ringde dock W och sa att det var nyskottat och lugnt att köra ner. Phew!Iväg för att hämta famo och J och sen mot fafa och W. Väl nere i H-dynge gjorde vi ingenting mer än att äta och dricka och gick in våra nya myspys-pyjamasar i dagarna tre!























Lillemannens feber varade i dagarna 3, men humöret var ok och vi bara mös och mös ändå!

Efter 2 nätters jobb var det dags för nyår. Lillemannen skulle fira med momo så Daddy J och jag träffade kusin Å och O med deras käraste. Underbart att bara gå upp ur sängen vid halv 2 på nyårsafton, duscha och fixa till sig lite innan det var dags att gå bort! Väl där lagade vi mat ihop och festade loss lite. Splade lite spel gjorde vi också och skålade i champagne som sig bör vid 12-slaget. Party, party!!! Skönt att vara barnfri nångång och bara sitta ner och njuuuta!
Menyn för kvällen blev:   Heta tigerräkor i vitlök och chili
                                     Oxfilé med hemlagad bea, basilikapotatis och sallad
                                     Chokladfondue

Bean tillverkades under stooor koncentration med handduksskydd, då den kräver mycket kärlek! Jag kan lova att kärleken flödade för den smakade ROMANTIK!!!!








Följande 5 bilder är hämtade när det på liv och död spelades "Med andra ord". Detta kan vara en förklaring till de underbara ansiktsuttrycken:






 



Efterrätt...









Småtimmarna...





Daddy J och jag nannade gott i barnrummet på natten för att ta oss hem och hämta lillemannen hos momo! Dagen spenderades i soffan med spelande och som vanligt mys! 

 GOTT NYTT ÅR ALLA NI SOM LÄSER, ALLA GOA VÄNNER OCH SLÄKTINGAR!!! Hoppas att ni fortsätter följa mig och min goa familj på våra galna upptåg även på det nya året!!!



Kram från mig!!!




Kommentarer
Postat av: Charlotte

Vilka mysiga bilder! Kul att du är "tillbaka" ;) kram

2011-01-04 @ 22:06:25
Postat av: Nina

God fortsättning på dig och din fina familj. Klart, jag kommer fortsätta hänga här på din blogg.

Ser ut som att er jul och nyår va nice och skönt att stänga datorn ett tag.

Ha en skön trettonhelg.

Kram Nina tidigare 64:an arbetare :-)

2011-01-05 @ 14:19:11

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback