Promenad, Lördagsmys och Den lille filosofen!!!

Jahapp, idag är vi minsann lediga tillsammans en lördag heeeela familjen utan att nån har jobbat, ska jobba eller ska iväg nånstans! Härligt härligt! Bestämde oss ganska så direkt för att bara slösa bort helgen på att vara med bara varandra! Sov till 9 imorse, mös med lillemannen framför tv:n tills Daddy J behagade komma fram och sen mös vi faktiskt lite till. De visade "Älskling, jag krympte barnen" i förmiddags på tv:n. Har inte sett den på väldans länge och det var hur kul som helst att se den igen.
Sen tog vi tag i det, klädde på oss gjorde varm choklad och tog oss till "skogen-light", (Z ville till skogen, men vi gjorde en kompromiss) nämligen Slottsparken! Kallt som attan, men mysigt ändå.











hmmm, pappas påg eller?!?!






Efter detta drog vi en liten repa till Entré för lite fix. Köpte Hitta Nemo till Z som vi ska titta på ikväll. Sen handlade vi lite mat också som vi har tryckt i oss nu. Gott blev det kan ni tro: Helstekt fläskfilé, hemgjorda pommes, sallad, lökringar och en kall sås!!!
Pågarna mina ligger i blöt nu och jag passar på med lite bloggande. Sen är det ju filmtajm och G.O.T.T.E!!!

Förresten, på väg hem idag i bilen började vår lille filosof igen. Hans huvud måste fullständigt svämma över av alla tankar och funderingar. Daddy J pekade och visade lillemannen var han hade gått i skolan när han var liten.
Z- " Hur liten var jag när pappa var liten?"
Vi- "Då fanns inte du"!
Z- "Var var jag då?"
Vi- "Då fanns inte ens mamma, när mamma och pappa blivit stora, träffades vi och blev kära. Då gjorde vi dig!"
Z- ...(tyst en lång stund)..."-När gjorde vi pappa då???

Hahaha, han är sååå underbar. Man börjar förstå var alla känsloutbrott och tårar kommer ifrån. Hade det inte kommit ut hade dom väl blivit helt tossiga av all information!

Nä minsann, nu ska det mysas igen, ni förstår väl att jag inte klarar mig utan mys särskilt länge. Är beroende...

Puss Haj!!!

Kommentarer
Postat av: Fafa

Goaste familjen norr om Tbg ! Love You !

2011-01-22 @ 20:38:35
Postat av: Momo

Goaste av alla

2011-01-22 @ 21:58:20

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback