Go dag, Olika kulturer och Bortamatch!!!

Hmmm, tiden rinner iväg som vanligt, dagarna bara försvinner innan jag en hunnit reagera på att det gått så lång tid sedan jag bloggade sist. Jaja, jag återkommer alltid!

Hade en go dag på jobb häromdagen. Ni vet ibland när allt bara känns lätt och roligt och intressant, det avviker något från det normala, patienterna är lite annorlunda än normalt och dagen bara flyter på...precis så var det! Var bland annat hos en underbar familj med utländsk härkomst. Vi gjorde vårt bästa, kunde hjälpa patinten i hemmet så de inte behövde till sjukhus, vilket gjorde dom såååå tacksamma. Mannen i huset for runt och hämtade stolar så vi kunde sitta, hämtade dricka och bananer och choklad, ett NEJ var inte att tänka på. Middagen var på spisen men hann inte bli klar vilket grämde honom så!
Då bara älskar jag mitt jobb. Inte så att jag behöver ha gåvor för att känna mig uppskattad, men tyvärr är det ganska dåligt med uppskattning på ett jobb som detta. På sin höjd får man ett -"Tack för skjutsen" när man lämnat av nån, vilket kan kännas lite tråkigt när man medicinerat och fixat och donat för deras bästa hela vägen.



Igår hjälpte jag en kompis att flytta. Det flöt på hur bra som helst och var tillochmed trevligt, även om det innebar mycket slit och släp. Som tack käkade vi ihop efteråt, och det var inte den lilla pizzan som serverades:



Nu har vi kommit hem från en liten bortamatch hos bästa dagiskompisen i världen. God mat och jättemysigt! Dom är så stora nu när dom leker alldeles själva hela kvällen på rummet....myyyyys!







Förresten så hann vi städa lite idag innan vi skulle iväg. Helt plötsligt var jag av med Daddy J! Hörde att dammsugaren var igång, men han var inte där. Eller jo, det var han visst...



Nä, nu är det nattidags! Puss på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback