Lakanmani, Jobbhelg, Fixat!!!

Hmmm, jag tror att jag har en sjukdom som kallas lakanmani. Hade en diskussion på jobb idag om det här med lakan. En arbetskamrat, vi kan kalla henne M, och jag hade en väldigt djup diskussion. Började prata om hur konstigt det är med folk som inte har lakan i sina sängar, alltså lakan, örngott o påslakan. Det är så konstigt att helt vanliga människor som tydligt "har råd" att ha lakan i sängen inte har det. Vi kom fram till att man ser det så himla ofta hos olika patienter. Själv skulle inte varken M eller jag kunna tänka oss en säng som inte var bäddad med lakan. Jag menar, finns det nåt skönare än att lägga sig i en nybäddad säng?
Mycket ska dock stämma för att det ska vara en perfekt upplevelse. Både M och jag hade exakta uppfattningar om vad som är perfekt....
-Bomullslakan
-Nytvättade
-Inte för mycket sköljmedel så de blir för mjuka
-Krispighet...
-Inte manglade
Dessutom är det SUPERäckligt att inte ha lakan då de förmodligen inte byter sina täcken och madrasser och kuddar speciellt ofta....hmmmm!?!?!? Vad tycker ni??

Mmmm

Helgen består av jubb! Bytte mig ju fri förra helgen för bröllopet, så nu blir det jubb två helger i rad. Helt okej dock eftersom jag har en resa att se framemot!

Förresten, har haft värsta WOW-känslan idag. Har länge velat börja springa lite på kvällarna. Tycker det är en perfekt träningsform som inte behöver ta så lång tid och som man kan göra precis var man än är. Har dock haft superont i benhinnorna. Även om jag verkligen inte är vältränad har jag inte slutat springa för att jag varit trörr utan för att det gjort så jädrans ont. Bestämde mig därför för att köpa ett par ordentliga skor för att verkligen göra ALLT för att det skulle bli bättre. Igår slog jag till. Hittade ett pat NIKE till bra pris och fick god hjälp att prova. Ikväll var det dags. Drog på mig löparskorna och gav mig ut på en powerwalk/löprunda. WOW!!! Kände nästan ingenting...tänk att skorna kan betyda sååå mycket?!?!!? Känner mig nällad och sugen på en ny runda mycket snart...JIPPIIIEEE!!! Här är skönheterna:

Jippie!
Förutom skorna så var momo med mig o lilllemannen igår och införskaffade vinter-outfit till lillemannen. Sååå skönt att ha det ur världen. Gillar Stadiums Everest grejer för barn. Ok priser och bra kvalle. Hade dessutom turen att hitta ett par superbra vinterköngor till honom för halva priset från Timberland. Skönt att ha det ur världen!!!

Fixat!
Nu ska i alla fall jag hoppa ner i mina krispiga lakan så jag hinner rösta prick 8.00 imorogn bitti innan jag börjar jobba 8.30!

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Fafa

Glöm ej rösta...! Rött för vår pågs skull !

2010-09-19 @ 00:56:54
Postat av: Maria

Mycket bra redogörelse om härligt sköna krispiga lakan!

Kul att Du är igång med löpningen, kämpa på!

Kram från M

2010-09-20 @ 20:27:05

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback