Söndagsfix, Hemma fix och Supermysigt!!!

Lillemannen var lite febrig även i söndags morse och vädret var ju fruktansvärt tråkigt så vi bestämde oss för att gå i pyjamas heeeela dagen. Daddy J sov efter enn natts jobb och lillemannen och jag fixade loss. Vi bestämde oss för att baka kanelbullar vilket inte var igår. Slurp blev det! Massor av god fyllning...strunt i vad receptet säger...mycket smör, kanel och socker ska det vara!!!

Jäst var det här!!!

Mmmm, kärlek!!!

Sen tog vi iyu med kalopsen som fick stå och koka hela eftermiddagen innan vi skulle äta den med goda kokta potäter och inlagda rödbetor!!!

På gång!

Blä för höst-tröttheten! Jag är en sån människa som nästan känner mig "ledsen" när jag är trött. Hatar verkligen att vara trött. Ja, det är förstås skönt att vara trött när man går och lägger sig, men usch och fy för det när man ska jobba eller vill leka med sin lilleman eller nåt liknande! Därför har vi idag bestämt oss för att köra loss på vitaminfronten. Idag har det inhandlats vitaminer av olika slag. Hoppas att det ska kännas lite bättre!?!?!

I eftermiddag har vi fixat loss härhemma. Var en runda på IKEA idag och köpte att nytt soffbord, en matta och lite mysgrejor till köket! Såklart ramlade det också ner två paket värmeljus nu inför hösten! Sen har det fixats! Mysigt blev det både här och där. Har haft en massa "tjafs" stående på vår låååånga diskbänk, men jag fick krupp idag och städade bort allt så det blev friiii yta. Härligt!!!
Lite suddiga bildbevis, men dock:

Piffat på köksbordet!
(ja, det är en vodoo-docka på vårt bord...den har tandpetare i sig)

Lååånga fina diskbänken!

Nya fina soffbordet och mattan! Även skymtas vår PS3 tonåring i soffan!!!

DESSUTOM har vi idag unnat oss nåt vi velat lääänge. Nya täcken och kuddar. Våra täcken är så tradiga, med all stoppning på en liten del av täcken och ingen överallt annars. Nu var det så att vi hittade grymma duntäcken och dunkuddar till halva priset i en bra affär och kunde inte motstå detta. Lääängtar så tills vi ska krypa ner ikväll!!! Kommer ni ihåg när jag skrev om hur viktigt lakan är för mig?!?!!? Ja, ni förstår nu har jag bäddat med de perfekt krispiga lakanen i puffiga prassliga duntäcken! WOW!!!! Så här fint blev det och se så puffiga täckena är...

Ahhh!!!

Fixade till en storfavorit för kvällen till middag: Lammfärsbiffar med klyftpotatis och vitlökssås. Det blev minsann också superduper!

En superdag med andra ord! Lillbus har dock kvar sin förfärliga hosta som han kom inramlade till oss 04.20. Har fått lite extra hostmedicin ikväll så vi får hoppas på lite bättre sömn inatt!!!
Själv håller jag på att bli förkylder också, men det ska stoppas med alla vitaminer!!!

Kram och natti

PS. Kolla in denna supercoola bloggen...sååå häftiga grejer!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback