Mys, Barnmässa och Nagellack!!!

Mmmm, haft en riktig myskväll med favoriten i mitt liv. Den andre favoriten är på konsert i Danmark! Bubbelbad och hemgjord pizza, sen mys i sängen med lite sånger och massor av skratt. Jag skulle sjunga Trollmors vaggvisa och det visade minsann sig att "Oh aj aj aj aj buff" var det absolut roligaste han någon sin hört!!! Goa goa unge!

I helgen var det Barnmässa här i Malmö och där var jag och min kollega A och visade upp ambulansen. Vi lärde ut lite om första hjälpen på barn också och svarade på frågor om allt från feberkraper till att de ramlar ner från skötbordet. Roligt var det men phu, jobbigt att stå så länge!! Lillemannen, Daddy J, Momo och Famo kom på besök!



Hmmm, går i mammas fotspår...???

La familia!

Ikväll i Tv-soffan utbrister lillemannen: "Mamma, flickorna på dagis säger att bara flickor får ha nagellack, men A (dagisfröken) säger att pojkar också får ha det. Jag vill ha det....lila!!!!"
Hahaha, vad säger man då?!?! Hmmm, varför ska bara flickor få måla på sina naglar. Att måla på sig själv är ju det roligaste som finns... Det blev i alla fall en kompromiss och därför är det nu målat på tummarna med lila fint nagellack! Söte-Göte satt som en primadonna med tummarna i vädret i säkert en kvart efter innan jag hade övertygat honom om att det torkat!

Nä, nu är det alldeles snart nattidags för även mig! Puss och kram på er!!!

Kommentarer
Postat av: Fafa

Keep it up Nettan! goa blogg!

2010-11-12 @ 19:21:07
Postat av: MamaM

nagellack kan vara det roligaste som finns! det finns ju massa bra "pojkiga" färger också att köpa nu, typ grönt och sånt, som tydligen är modernt ;)

kramar

2010-11-16 @ 21:24:39
URL: http://mamams.blogg.se/
Postat av: Nilla

Min stora son ville med ha det när han var en tre,jag målade hans tummar och han gick stolt till dagis för att visa att han hade nagellack.Dom dör inte av att testa =)

2010-11-28 @ 09:07:11

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback