Världens ABSOLUT bästa kille, Hajar och Stoltaste mamman på jorden!!!

Wow!!! Idag har det hänt grejer i familjen Bus!!! Hela detta blogginlägget tillängnar jag min stora lilleman som är den absolut bästa lilla busungen i heeeeela världen!

Det var nämligen dags att gå till tandläkaren idag (eller hygienisten för det var första gången). Hon var supergo, först var han lite skeptisk, men sen gick det jättebra. Vi räknade tänder och hon "killade" på dom med en liten tand-killare. Tänderna var jättefina, men han har ju ett lite "öppet bett" vilket är helt vanligt, men beror ju helt på nappen. Hon sa till lillemannen att nu när han är tre år behöver han ju inte nappen och han höll med!
När vi var färdiga sa Daddy J till mig att det kanske är lika bra om vi försöker bli av med "buttisarna" redan idag...varför vänta??? Han har varit jätteduktig redan ett tag med att bara ha den när han ska nanna.
Sagt och gjort....men först lite bilder från tandläkaren:

Hmmm, ska jag våga gapa???

Japp, OKEJ!!!

Vi åkte direkt en runda till ENTRÈ för att äta myslunch, och frågade lillemannen om han hade bestämt sig för var han vill göra av sina buttisar. Svaret blev som det varit ett tag: -"Dom ska jag ge till hajbebisarna i havet!"
Okej, vi gick på jakt för att hitta grejer så vi kunde göra en fin present och hittade både låda, snören och annat pynt!!! Sen for vi hem och pysslade! Fint blev det och lillemannen var i sitt esse. Vi knåpade också ihop ett brev till hajmamman eftersom hajbebisarna är små och kan inte läsa...

Pyssel!

Ett sista smakprov!??!

Brevet!

Den färdiga hajpresenten!

Efter att det pysslats färdigt klädde vi på oss hela familjen och drog ner till havet där "ceremonin" skulle äga rum. Tanken var ju såklart att presenten till hajarna skulle kastas i plurret, för det är ju där dom bor! Lillemannen höll krampaktigt i presenten, men var helt med på vad som skulle hända. Han var så glad att se när paketet försvann ner till hajarna! Efteråt skrek han så högt han kunde på hajarna för att vi skulle vara säkra på att dom hört att de fått buttisar.

På väg!

Nu gäller det!

Nu är jag redo!

Ett...två...TRE!!!

På plats!

Världens duktigaste och förmodligen världens stoltaste mamma...

HAJARNA!!! NI HAR FÅTT BUTTISAR!!!

Hoppas att hajarna hittar dom!!!

Det har dallrat i luften av spänning här i eftermiddag över hur det skulle gå när busungen skulle nanna. Han var såååå duktig! Vi läste saga och jag gick ut som vanligt. Han bökade och grymtade, jag gick in 3 gånger och frågade hur det var, Daddy J gick in en gång...inte EN enda gång sa han ett ord om sina buttisar...han bara kämpade! Efter ca 45 minuter somnade han. Vilken underbart duktig liten kille vi har. Jag är SÅ stolt!!!

Vi kommer förmodligen att få kämpa ett tag till härhemma. Jag kan ta hur mycket skrik och ilska som helst, bara han inte får för sig att vakna på natten och vara ledsen, för då kommer det göra ONT i mitt mammahjärta. Problemet med mammahjärtat är att det på nåt sätt sitter i HELA kroppen så det gör ont överallt...

Nu ska även jag krypa ner i min loppelåda men jag tror inte att jag behöver kämpa så värst mycket med att somna...

Kram och natti från världens stoltaste mamma!!!

Kommentarer
Postat av: Fröken Alexandra

Vilken rolig idé att hajbebisarna skulle få napparna. Men han brukar ju ha roliga idéer för sig :) Stora killen!

2010-05-31 @ 23:11:10
Postat av: Momo

Det finns en jättestolt mormor också. Och vilka härliga bilder!

2010-06-01 @ 07:40:37
Postat av: MamaM

Wow, vad duktig han är! Och söt!!!! Det är alltså hajarna man ska skänka napparna till när den dagen kommer! Vilket fint paket de fick!

Kram

2010-06-01 @ 08:19:58
URL: http://mamams.blogg.se/
Postat av: Fafa

Ni e så himla GOA... vilken bildserie...

omöjligt att titta sej mätt...



PS Hitta en Buttis under Zakkesängen men den får han inte innan han tagit studenten!



Älskar familjenBus ! /

Hemmesdyngeborna

2010-06-01 @ 16:01:41
Postat av: Gittan

Guud, man blir ju alldeles tårögd! Det var nog för att han var en så stor gosse i lördags och fick vara med och passa baby-möblerna som det gick upp för honom att han var för stor för "buttisarna". Kramisar

2010-06-01 @ 23:48:03
Postat av: Nina

Så himla himla söt historia! Jag berättade om Zaks nappar för Emil i morse och sen tittade vi på bilderna tillsammans. Hoppas nu att han är sugen på att åka till hajarna snarast för den där nappen är man ju rätt trött på:)! !!!

2010-06-02 @ 12:33:01
Postat av: Camilla

Vilken kille ... Jag ska ta detta med mig när det blir dags för Theo. Vi har börjat med att bara ha den när han ska nanna men nu blev han sjuk så då har vi faktiskt fuskat :-)

Jag vet hur det där känns .. med mammahjärtat som gör ont. Det är nog meningen att det ska vara så!

Kramis

2010-06-03 @ 07:52:11
Postat av: Jessica

Åh så duktig kille du har! Och vilka underbara bilder.

2010-06-19 @ 18:06:34

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback