Lycka, Myshelg och Fortfarande ont i halsen!!!

Livet är gött. Igår skulle vi tvätta MASSOR av tvätt och tyckte att det var sååå himla jobbigt. Vi kom ner i tvättstugan och skulle hänga upp och lägga i mer i maskinerna och hade lillemannen med oss. Han ÄLSKAR att tvätta. Han log och skrattade och skrek små glädjetjut över hur roligt det var att få tvätta. Det hela slutade med att Daddy J och jag bara tittade på varann och insåg där och då hur underbart livet är. Vi har verkligen ALLT en människa behöver, HUR i HELA världen kan man då tycka att det är så himla jobbigt att tvätta sina kläder.....!!??
Oj, det blev kanske djupt och klyschigt och allt det där, men det var en riktigt äkta känsla.

Lördagen spenderade lillemannen och jag hos momo, där vi åt riktigt god mat. Ålamacka till förrätt och sen oxfile till huvudrätt och sen avslutade vi med popcorn, choklad och melodifestivalen. Mys på hög nivå.
På söndagen när vi vaknat åkte vi iväg och handlade lite mat och annat. Jag råkade fråga lillemannen om han ville ha en tupp på sitt rum nu till påsken. Ja, det ville han, en Jussi (Jussi är tuppen i Pettson och Findus. Han heter så eftersom han låter precis som Jussi Björling när han gal) Vi var i varenda affär på Burlövs centrum, men tror ni att det fanns nån påsktupp? Nädå!!! Hahaha, det slutade med en tur till Ljungs Handel där Jussi satt på ett bord och väntade på oss precis innanför dörren..vilken lycka!

Jussi... 

I söndags natt jobbade jag ett härligt övertidspass i Svedala. Daddy J och lillemannen mös hemma. Vid två hade lillemannen vaknat och gått in till Daddy J och sagt att han hade monster på sitt rum! Naw, mammas lilla hjärta. Daddy J frågade gosungen om han ville sova hos pappa och det ville han såklart gärna....mysch!

Phu! Nu har jag hostat och haft så jädrans ont i halsen i två veckor. Tror ni att jag är trött på det? Tog ett CRP idag på jobb och nästan hoppades på att det skulle visa något, men icke sa nicke...det är bara en grön liten virusgubbe som jävlas med mig, får jag tag på honom ska han få stryk!

Nähä minsann. Nu ska det tas en dusch och sen blir det loppelådan för min del. Imorgon bitti ska jag med lillplutten på dagis några timmar och se hur han har det! Ska bli riktigt roligt!

Puss och Natti!

Kommentarer
Postat av: Fafa

gött när du bloggar... på söndag e d Vårdagsjämning, Kram Fafa



Inför Påsk;

Fafa...? får får får ?

Nej,får får inte får,får får lamm!

2010-03-16 @ 23:14:06

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback