Snö igen, Moppeslir och Jubb!!!

Haha, vaknade i måndags morse 05.30 och gick som vanligt i dvala in i badrummet för att försöka stoppa in linser och få någon sorts fason på utseendet. När jag var klar och hade klätt på mig min tjocka mundering för moppeturen till jobb gick jag ner i trappen och vad möttes jag av!!?? SNÖ!!! Herregud, tänkte jag, det kanske inte någon hit att köra moppe i detta vädret, men vad skulle jag göra? Sagt och gjort, jag grenslade silverspjutet och drog iväg, fort gick det ju inte precis. I en av korsningarna på väg mot jobb fick jag slir när jag skulle starta och hoppade snabbt av. Problemet är ju att när man håller i handtagen och försöker hålla upp moppen så den inte ramlar, då GASAR man ju samtidigt med höger handen...Hahahahaha! Jag sprang där, runt, runt i nån jädra cirkel tills jag fick av tändningen...tur att ingen såg mig! Fram kom jag till slut i alla fall!

Har jobbat dag både måndag och tisdag! 11 timmar/dag, så mycket annat har inte hänt! Ikväll åkte jag direkt på möte med bostadsrättsföreningen. Där fick jag minsann kaffe och en SEMLA!!! Även om jag nu är duktig med vad jag äter så kan man ju inte säga nej till årets första semla! Hmmm, hur är den perfekta semlan tycker ni? Själv tycker jag att det inte ska vara för mycket grädde och så vill jag ha en riktigt krääääämig mandelmassa i en härlig klump i mitten. Idag var tyvärr mandelmassan uppvispad med grädden och då blir jag lite besviken faktiskt! Vad tycker ni??

Mmmm!

Nä, nu ska det mysas lite framför tv:n och sen blir det kudden för mig!

(Har förresten fått min sminkleverans idag...imorgon blir jag extra tjusig!)

Pusssålänge Hejsålänge!

Kommentarer
Postat av: kusinen

ber såklart om ursäkt för förseningen med leveransen. men jag skyller lite på försäljaren som vägrade ändra adress på paketet. hoppas allt passar och blir bra. kram kram

2010-01-20 @ 11:33:48
Postat av: Richard

É inte du tjusig alltid? :-) även utan smink

2010-01-20 @ 11:43:49
Postat av: Jenny

Hej Nettan!



Semlan ska ha lite grädde som ska vara utblandad med mandelmassa och sedan ska det dessutom vara en stor klick mandelmassa i mitten...för att jag ska tycka att den är jättegod!



Kram,

Jenny

2010-01-20 @ 12:54:55
URL: http://lillaja-mittliv.blogspot.com/
Postat av: Anders

Den perfekta semlan innehåller inte grädde . Bara mandelmassa...

2010-01-20 @ 16:05:06

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback