Dagjobb, Moppemys och Vårstädning!!!

Nu har min efterlängtade dagjobbsperisod börjat. Härligt att veta att man inte ska behöva jobba en enda natt på 5 veckor. Fick börja med en långtur till Kristianstad och hem igen, det tar ett tag. Men, men, ganska skönt, ingen stress, man kan ju bara köra. Lite action henn vi med i storstan också innan dagen var till ända!

Action!

Tog SÅKLART moppen till jobbet idag. Idag var det bara såååå mysigt, hade bara vårjackan på och det var inte kallt ändå. På vägen hem från jobbet luktade man att alla möjliga människor grillade lite varstans och så fick man kisa för den starka och låga kvällssolen! NU ÄR DET VÅR!!!

Den stora vårstädningen har dragit igång på allvar härhemma! I söndags städades köket i TRE timmar!!! Phu, allting ska ut från alla skåp och lådor och det dammsugs och torkas och fixas och flyttas bokhyllor. Hann med lillemannens rum innan jobb i morse och hoppas hinna med helst det sista imorgon! Underbar känsla när det är gjort. Dessutom är det rätt kul att städa när det mer är som nån form av träningspass...hihi ja, ja, man kan ju försöka intala sig det i alla fall. Har också sått Physalis i krukor som jag ska försöka odal fram på balkongen! Spännande att se vad det ska bli av det med tanke på hur små dom fröerna var....

Jaha, har slängt lillemannen i loppelådan efter lite tågbanebygg och annat bus och nu ska jag slänga mig själv i soffan en stund tror jag minsann!

Puss på er!

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Jenny

SKA man vårstäda??!! Ja, jag kanske borde göra den där grovstädningen...



NJUT i våren och av dina dagpass.



KRAM,

Jenny

2010-04-13 @ 21:48:13
URL: http://lillaja-mittliv.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback