Natthunger, Skyddsmask 90 och Städning!

Natten till i tisdags kom vår lilleman in till oss klockan 01.30 och sa:- Mamma, jag vill ha en macka!"
Min fösta tanke var, Nä minsann, men sen tänkte jag att det var ju synd om honom om han verkligen var hungrig. Därför gick vi upp och gav honom en tallrik fil o flingor. Har slukade den fullständigt för att sedan be om en till.... Så jädrans go han var när han satt där mitt i natten och vräkte i sig fil! Tyvärr blev han ju pigg och glad efter och tyckte att det där med att sova kunde vänta. Vi skickade ut pappa J i soffan och sen brottade lillemannen och jag oss igenom resten av natten.

Nattens matvrak!

Idag var min fösta dag på jobb efter semestern. Dagen var en utbildningsdag och vi skulle ut på Revinge till räddningsverket. Någon har bestämt att vi från och med nu ska ha personliga andningsskydd med oss när vi jobbar och idag skulle dessa provas ut. Förmiddagen bestod av en föreläsning, och sen i eftermiddag skulle vi ut på fältet och öva. Herregud vilken grej alltså. Vi testade skyddsmasker och klädde sen in oss i dräkter för att gå in i ett hus fyllt med tårgas. Hahaha, svetten lackade och paniken steg, men det gick faktiskt bra trots allt. Min mask var tät, men det läckte in vid halsen på mig och då förstår man ju hur behövligt det kan vara med en mask. Det var ju inte precis en skön upplevelse där det läckte.... Många härliga skratt blev det i alla fall.

Skyddsmask 90, min alldeles egna!  Gröna myror på väg till övning!  One size fits all!  The mask...

Ikväll har lillemannen och jag på två timmar städat, lagat mat, badat och hunnit med lite lek! Härligt när sånt blir avklarat. Z och J kom över på en liten tefika och nu är det natti som gäller inför morgondagen!

Kramis

 

 




Kommentarer
Postat av: momo

Ja, får man inte mat på dagen så får det ju bli missinassen

2009-09-03 @ 15:45:45

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback