Ledarskap, Ingen kaka och Kycklingmästaren gör det igen!

Idag har jag varit iväg på utbildning hela dan. Det var på Revinge, på räddningsverket och dagens utbildning hette: Ledarskap under stress!
Helt okej, men jag är verkligen inte van vid att sitta på det viset en hel dag. Jag tycker man blir så himla trött i huvudet och samtidigt känns det konstigt att vara trött eftersom man inte gjort nåt. Dessutom har våra tramsiga chefer bestämt att vi inte ska någon kaka till eftermiddagskaffet, utan vi ska vara nyttiga och äta frukt istället. Sååå tråkigt...hahaha vi är ett gäng som skriver det i våra utvärderingar varje gång...var är kakan???

Ikväll träffades lilla familjen på Malmborgs för lite handling. Pappa J tyckte att vi skulle ha "kycklingmästaren" till middag, och jag är ju inte sen att hänga på det eftersom det innebär att J lagar maten. För er som inte vet, innebär "kycklingmästaren" att J grillar en hel kyckling i ugnen, till det serveras ris och sallad. Idag måste jag bara säga att han slog ALLA rekord. Vilken kyckling det blev. Skinnet var så knaprigt så man blev galen...slurp!!!
"The chickenmaster did it again!!!
Tog lite foton på galna familjen som äter kycklingmästaren:

SLUUURP!!!  Kycklingmästaren själv!!!  Inte så sugen på fotografering!  Kycklingmästarens stolta

Mmmm, efter detta tog lillemannen och jag oss ett bad och nu snusar han gott i sin säng UTAN något bus!!! Vår duktiga kille (som dessutom vräkt i sig bruna bönor till lunch idag på dagis...)!!!

Natti på er, ny utbildningsdag imorgon!

Kommentarer
Postat av: Anna

Niklas hälsar att han minsan fick kaka sist, fast det var ifs på regionhuset i Lund, där cheferna sitter, för de vill jo inte vara nyttiga. ;-).

Så nu vet du delegerings skrivning = kaka



mvh Niklas via Anna



ps: kollegerna i Simrishamn klagar även de på utebliven kaka.

2009-09-22 @ 21:45:34
URL: http://www.nexingthomsen.blogspot.com
Postat av: Anna

jag utmanar dig se på min blogg!!

2009-09-22 @ 23:12:06
URL: http://www.nexingthomsen.blogspot.com
Postat av: kusin

den där kyllingen skulle jag gärna sätta tänderna i! mumsmumsmums! kan man få låna den där kyllingfarbrorn nån gång? min man är nämligen ingen mästare på kyckling :-)

2009-09-23 @ 07:38:13
Postat av: Kyckling Mästaren J (The One and Only)

Ha! Jag är ingen farbror, jag är KycklingMÄSTAREN!!! Du ska aldrig får smaka mina fjäderfä lilla fröken eftersom du kallar mig gubbe!. Mina trollerikonster i köket är strikt konfidentiella. Krraaauuumm

2009-09-23 @ 10:54:43
Postat av: Postat av: Kyckling Mästaren J (The One and Only)

...men om du e snäll så kanske nångång...men bara kanske..

2009-09-23 @ 10:57:06

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback