Larynxmasker, Trucking och Ett himla rännande!

Idag var det meningen att jag skulle vara på ortopdens operation och intubera patienter. Vi ska ju göra 5 godkända intubationer/år för att vara delegerade. När jag kom dit visade det sig att de inte hade några pat som skulle intuberas idag men att de hade kollat och jag var välkommen till "långa raden" istället. När jag väl hade "rännt" dit så visade det sig att de inte hade några pat som skulle intuberas där heller. Åhhh!!! Eller där var en kille, men han var 16 år och hade en svlagpares så det var ju inget för mig precis! Jag stannade och tittade på i allafall och satte någon larynxmask i allafall!
Dom var så snälla och ringde till KK:s op, men de hade bara två patienter som skulle intuberas under dagen, och de var "paxade" av en läkarstudent....jädrans läkarstudenter som alltid ska gå före.

Jaja, hursomhelst så bestämde jag mig för att inte bara låta dagen vara lång och tråkig utan jag ringde ner på akuten och frågade om jag kunde hospitera/ hjälpa till där. Dit var jag så välkommen och har haft en bra dag. Känns faktiskt som att jag kanske har hjälpt till lite också!

Så här snygg var jag i alla fall när jag klätt mig för op:

Op-klädd!

När jag slutat på akuten, tog jag moppen till lastbilsskolan och körde min näst sista lektion! Phu, hoppas så att det ska gå bra på måndag. Idag gick det i alla fall bra och kändes ok!

Lillemannen är helt frisk idag, men pappa J har haft honom hemma hos sig och busat och myst! Härligt att komma hem till sina två prinsar efter jobb!
Nu är det lite Pippi som står på schemat innan nattning av lill-grisen!

Puss, Haj!

Kommentarer
Postat av: Anette

Du har världens finaste ögon. Vet att jag sagt det tidigare. Tål att sägas igen.

Ha en skön helg. Mys med dina killar.

Kram Anette

2009-09-12 @ 20:19:05

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback