Mys på ballen, barndop och grillfest!

Helgen som gått har tyvärr bjudit på mycket jobb, men eftersom jag jobbat på nätterna har jag även hunnit med lite annat smått och gott. I lördagskväll kom J som jobbar på ambulansen precis som jag, hem till mig och Z och hade med sig mat. Så gulligt! En hel kasse med alla goda ingredienser man kan tänka sig för en supergod köttfärspaj med en mumsig sallad! Det blev dukning på balkongen och en flaska rött! (Slapp jobba lördagnatten)
Mys på ballen...

På söndagen när min stackars storprins hade jobbat hela natten, var det iväg i ottan för att gå på barndop i Svedala. Dop i kyrkan och sen firades det med jordgubbstårta och grejer efteråt! Z lyckades ju såklart hitta vattenslangen i trädgården så han hade fullt upp!
Dagens huvudperson  Vattenslangen!

Efter barndopet var lilla jag tvungen att gå och jobba.
Idag har dagen bjudit på lite sömn, en massa pluggande till C-kortet mitt och sen grillfest på dagis! Z:s favoritflicka A var såklart där och det är underbart när de leker med varandra. Häromdagen berättade dagisfröken att Z och A hade suttit på varsin potta och börjat diskutera om vem som har en snopp och vem som inte har en snopp....Z hade visat sin och A hade bekymrat sagt att hon inte hade någon....hahaha, det börjas i tid!
Idag blev det i alla fall korvgrillning, dagisfröknarna fick varsin flaska vin och lite sång och glass! Mysigt...vi cyklade dit hela familjen!
Sommarpresenterna!  Bus i sandlådan på dagis  Sötaste!  Goaste!

Nu sover lillemannen och jag har fått se Cityakuten i lugn och ro! Ska nanna tidigt idag så jag orkar plugga hårt i morgon och sen är det Blodomloppet som gäller på kvällen!

Nattikram!


Kommentarer
Postat av: Anna

hej var har ni Z på dagis har en kompis som ska flytta till Malmö (limhamn) och vill ha dagis tips är ert bra?



Anna

2009-05-26 @ 15:56:17
URL: http://www.nexingthomsen.blogspot.com
Postat av: Anonym

okej, tack så mkt vet inte riktigt var de kommer att bo ngn stanns bara att det tittar på dagis där ute. kram

2009-05-28 @ 23:13:07

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback