Sill, regn och tivoli!

Hej igen!

Först av allt:   GRATTIS PÅ BRÖLLOPSDAGEN FAFA OCH WIWAN!!! Se hela bilden

Igår blev det midsommar med allt som hör till! Lillemannen och jag började med att hämta upp tant L och körde sen mot momo. Där blev det lite gott snacks med goda vänner för att sen åka till prästgården för lite midsommarfirande. Där blev det lite reg och massor av kanelbullar!

Hos momo i fina skjortan!  Mys med tant L i regnet  Bus i busken när det regnar! Bara regnluvan sticker upp!

Efter detta åkta vi hem om till mina kusiner en runda innan L och jag och lillemannen åkte mot Barsebäscks by där vi firat midsommar de senaste åren. Pappa J spelar där vaje midsommar på en "byfest". Alltså brukar tjejerna i bandet följa med och så har vi mat med oss och kan då både lyssna när våra killar spelar men också ha en chans att fira tillsammans allihop! Vi kör på lite knytkalas och brukar få ihop ett riktigt midsommarbord.
Några kompisar till mig bor bara en bit därifrån så de brukar också komma! När vi kom dit fick vi börja med att skula allihop i bilen eftersom regnet stod som spön i backen! Kvällen bjöd på god mat, regn, sol, bra musik och supergoa människor!

S och K skular i bilen!  Lillemannen och T skular bak i bilen!  GLAD MIDSOMMAR!  Goa S och jag!  Gottebordet...  Blå himmel...tro det eller ej...  Bästa pappan!  K spelar luftgitarr mitt i natten!

Lillemannen sov inte förren vi kom hem och somnade vid 01-tiden i sin säng...helt utmattad! Han lät minsann mig sova till 10 idag vilket var superskönt. Förmiddagen idag har vi spenderat under täcket i soffan och tittat på Wall-e (jag kan den snart utantill).
När eftermiddagen kom och vi hade hunnit med en liten middagslur klädde vi på oss och gick på tivoli här i Sibbarp! Där blev det hambujaje och bus. Busungen sa att han ville åka en karusell och vi tänkte att jaja, vi får väl hämta honom såfort den börjar röra på sig...Så fel vi hade, han hade superroligt och skrattade hela tiden när han flög upp och ner i sin bil! Hela familjen åkte också "pariserhjulet" tillsammans. Efter tivolit åkte vi förbi famo och Jinge och vattnade lite blommor (vilket är en av Z favorit sysselsättningar). Nu nannar lillemannen gott i sin säng igen och väntar på nya spännande äventyr imorgon!

Hambujaje!  Karusellen!  Pariserhjulet!  Vattenslangen!

Nattikram på er också så ses vi snart igen!

Kommentarer
Postat av: Anonym

2009-06-21 @ 15:49:37

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback