Världens finaste tomte, Jobbnätter och Två glas vin!!!

Igår eftermiddag var det luciafirande på dagis. Vi hade fixat en tomtedräkt till lillemannen, men har inte ens fått lov att prova den på honom! Jaja, vi sa till på dagis att den fanns och att han gärna fick ha den på sig när luciatåget skulle gå. Famo och Jinge var med också och det var utomhus. Mysigt var det på dagis med en massa marschaller och ljus överallt. Typiskt att det skulle regna. Hursomhelst så kom världens finaste tomte ut i tåget med sin allra underbaraste dagiskompis i handen. Goaste!!! Det kommer fler bilder sen, min kamera var inte jättebra, men jag ska få lite bilder på mailen. Efter lussetåget blev det såklart glögg och lussebullar! MYS!!!

Världens finaste!  Sötaste paret!  Hej tomtegubbar slå i glasen...

Har jobbat två nätter nu. Natten som gick var ganska hyfsad, men någon timme under täcket! Skönt. Lättare att komma in i daglunken igen. HATAR verkligen nätterna på jobb. Tror inte att alla människor kan anpassa sig till nattjobb. Ska få en ny ambulans här i malmö som bra ska gå dagtid och jag hoppas på en tjänst där.

Idag var jag med lillemannen på 2,5 års koll. Hahaha, han var bara för go. När sköterskan bad honom berätta vad det var för djur hon höll upp, svarade han:
"-Det är en kossa, eller Mamma MU, och den säger MOUOUOUO och det är från kossan vi får mjölk!"
Hahahaha, det var precis som att vi övat in nån slags ramsa innan för att imponera...hahaha!

Hade lånat bil av L med familj idag för att hinna med allt som skulle hinnas med. Daddy J jobbar så han har vår bil. När vi åkte för att lämna tillbaks bilen där hade de precis ätit och satt och mös så det blev minsann två glas vin där innan jag och lillemannen gick hem- Ja, minsann, han gick heeela vägen hem!

Nu ska jag ta en kopp te och mysa ner mig en liten stund i soffan innan det blir sängen (tidig kväll ikväll)!!!

Pusssålänge Hejsålänge!!!

Kommentarer
Postat av: Momo

Världens goaste tomtenisse.

2009-12-12 @ 02:01:13

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback