Massor att berätta, Gaddning och Klädning av gran!

Oj, det har visst gått några dagar sedan sist. Tiden går fort när man har roligt! Har jobbat lite som vanligt. När jag och min kollega kom hem från ett larm häromdagen hade en av brandmännen velat visa oss sin uppskattning....gulligt va?!?!!

Kärlek!

Dessutom byggde ambulansen och färdtjänsten broar härom morgonen när de hjälptes åt att sortera disk från maskinen. Ledningen hade gråtit så vacker synen var...jag passade på att föreviga den såklart!

Bygger broar...

I tisdags kväll hade vi sista mötet för året med styrelsen i brf-föreningen. Detta avslutades med att tillsammans gå käka på restauran Limone här i Limhamn. Sååå god mat. En fågel har viskat i mitt öra att det är kockarna och en del personal från Casa Mia på gågatan som har köpt stället. Massor med olika pastarätter, kalv och grillat. Sen var det inte illa på efterrättslistan heller må jag säga! Alla tog sig en ordentlig efterrätt för att fira!

Min Banana Split!!!  Och en cappucino såklart!

B tog sig en irish...  Coola M med sin

Igår var det så dags! Har tänkt och letat och hållt på ett tag, men nu hade jag bestämt mig så det blev en gaddning. Vill att den ska vara lite speciell, men tanken är inte så djup utan jag tycker bara att den verkligen speglar mig och det jag håller på mig! Jag lever för att hjälpa andra leva, men hur vi än vänder och vrider på det så finns det onda olyckor och sjukdomar som kan komma emellan...döden finns i allas våra liv!

Ingen återvändo!!!  Färdigt...älskar den!

Vintern har i alla fall kommit till slut och det är ju bara underbart. Idag till exempel när solen sken var det LJUST för första gången på väldigt länge...vilken kick!

Vinter!!!  Myyys!

Mina två killar på väg till dagis i morse...jo dom sitter faktiskt i vår bil!

Daddy J:s och mina sovrutiner är lite olika...hursomhelst har jag tjatat lääänge på att han ska gå och lägga sig samtidigt som mig nån gång i alla fall. Igår kom han och sa att nu skulle det minsann mysas, han skulle lägga sig när jag lade mig. Och det gjorde han...eller bestäm själv...visst han låg där, men med den j-a Ipoden i öronen och såg nån himla rysare...hahaha...vardagsromantik!

Romantik???

Ikväll, har vi i allafall haft mys. Vi klädde vår fina tjocka gran "knubbis" och sen har A och J varit här och ätit med oss. Jag gjorde min parad-lasagne som blev väldigt uppskattad...(som vanligt och med all rätt)

På gång 1!  På gång 2!  FÄRDIGT!!!

Phu! Nä nu ska det somnas i soffan...denna mamman lovade nämligen vid ett svagt ögonblick att lillemannen och jag ska ut och kasta snö (läs leka i snön) såfort vi har ätit frukost...hmmm (det var så jäkla kallt och jag ville bara in just då)!

Många kramisar till er!!! Pusssålänge Hejsålänge!!!

Kommentarer
Postat av: Momo

Det var en liten fin gran, ska bli spännande att se min

2009-12-17 @ 22:27:37
Postat av: MamaM

Heej =)

Tack och detsamma! Jag är faktiskt inne och kikar här lite då och då när du länkar från Fejjan =) jättekul att följa en annan mamma i vardagen! Hur har du lyckats göra din så fin med bilderna längst upp och sånt? Jag är inte nån hejare på såntdärnt med html och bilder o grejs ;) har du några tips tar jag gärna emot!

Kramar

2009-12-17 @ 23:05:37
URL: http://mamams.blogg.se/
Postat av: Fafa

mycke chokela ! ??

2009-12-17 @ 23:29:52
Postat av: kusin

det efterlängtade inlägget - finally! jättefin blev gaddningen. och granen var ju den sötaste. vi ska ut o hugga en på lördag. men... varför ligger det en baguette i granen....? :-)

2009-12-18 @ 08:32:22
Postat av: Bloggarinnan själv!!!

AMEN!!! Det är ju ingen baguette...det är faktiskt Zaks smällkaramell! Så det är så!

2009-12-18 @ 09:00:37
Postat av: kusin igen

förlåt zak! var bara tvungen :-) din smällkaramell är jättefin. och förresten är det inget fel på baguetter. de är jättegoda. fast man brukar ju förstås inte ha dem i granen... ;-) stoooor kram från ett snötäckt ystad.

2009-12-18 @ 12:12:01
Postat av: Anders Beroendecentrum

Tjenare! Tuff tatuering! Vem gjorde den?

2009-12-18 @ 16:31:27

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback