Julshopping, Snö inomhus och Mando!!!

Mmmm, hela familjen drog ner till stan igår för lite julklappsinköp. Sååå himla gott att nästan alla klappar är klara nu. Känns som att lugnet lägrar sig...

Hade läst om att det skulle vara en ljud och ljusshow på Triangeln kl 16 och eftersom lillemannen älskar ljusshower var vi ju tvungna att vara där. (För er som inte vet så har Z en ljusslinga här hemma som vi gör en show med varje kväll när han ska sova. Den går ut på att Daddy J och jag ska dansa och sjunga "Här kommer Pippi Långstrump" och svinga med ljusslingan när han ligger i sängen. Hahaha om grannarna hör oss tror dom nog inte att vi är kloka, men det är vi ju inte heller. Otroligt vad man gör för sina barn.)

Ljusshowen var väl ingen höjdare precis, men rätt som det var började det snöa inomhus...DET var en höjdare. Det var nån slags skum som kom dalande ner och tro det eller ej, men det gav verkligen julstämmning! Såklart var det ju galet häftigt även för lillemannen.

Ja se det snöar...  Det var väl roligt HURRA!

Det som lillemannen håller i handen är en hemsk leksak som vi gav honom på rundan. När man trycker på en knapp så flyger det små frigolit-snökulor runt en gran som lyser och blinkar. Sånt skit, men sååå glad han blev när den blev hans!

När allt var färdigt bestämde vi oss för att äta vår kvällsmiddag ute. Det blev en sväng till Mando, myyyys att hela familjen var med!

Vad sa du pappa???  PUSS!  Mjölk-mannen!

La familia!

Ikväll har det varit ett svettigt, häftigt och härligt spinningpass och så har jag lagat en underbar Kalops till min fina familj!

Pusssålänge Hejsålänge!

Kommentarer
Postat av: Momo

Så härligt ni haft det. Hoppas snart älsklingstrollet får uppleva riktig snö!

2009-12-08 @ 23:00:43
Postat av: Anonym

mysigt det såg ut med snö :-) och mando - mmmm! kram!

2009-12-09 @ 09:21:29
Postat av: Jenny

Så fina ni är! Underbar foton!



Skulle vilja se "er egen" ljusshow... det ser säkert lite skoj ut. Men visst är det tokigt vilka saker man gör för sina barn. När jag tänker tillbaka på allt som jag har gjort för mina genom åren skrattar jag gott.



Kram,

Jenny

2009-12-09 @ 21:22:46
URL: http://lillaja-mittliv.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback