1:a advent, Shopping och Vår stora kille!

Phu, tiden den bara springer iväg. Dagarna flyger iväg och det är ju helt sjukt att julen snart är här. Lite mysigt dock. Eller det är nog vår lillkille som fått oss att känna julmys. Hans små ögon tindrar varje gång vi berättar om nåt som har med julen att göra. Adventskalendrar, julklappar, juleljus, ljusstakar osv osv...

I söndags drog lillemannen och jag hem till momo och åt lite frukost eftersom Daddy J varit ute och svirat kvällen innan. Sen blev det lite shopping som vanligt! Eftersom vi inte fick nån tvätt-tid i helgen passade Z på att tvätta sin overall hos momo också. (Lönt, den såg likadan ut igen efter EN dag på dagis)

Tvätt-tajm!

Efter en stunds shopping blev det lunchstopp på Micki D och på vägen hittade vi en Pappa-tomte som Z kallade den. När vi var inne och handlade lite nya julkläder till lillemannen var jag plötsligt av med honom. Hjälp, var tog han vägen...hihihihi hör man från någonstans och gissa var han var?!?!

Tittut...hihihi Pappa-tomten  Micki D

Kvällen i söndags blev såklart bara fylld med mys. Det måste ju på nåt sätt vara meningen när det är mörkt och kallt och fullt med ljus överallt! Vi valde att gå på en liten julskyltningstripp bara här i Limhamn istället för i den stora staden. Lite kollegor från brandkåren var här med ett släp som det brann på så man kunde öva släckning med brandsläckare. Lillemannen var helt betagen av elden! WOW!!!

Oj vad det brinner...  Daddy J + Z mys i soffan  Middagsmys...  Adventsmiddagen...RIBS!!!

Har fått det nya dagisfotot!!! Herregud vad vår lillkille blivit stor! Har minsann varit en runda på IKEA och fixat ramar så vi har kunnat sätta upp både det förra och det nya...Underbart!!!

                          Vår goaste kille!

Idag när jag kom hem från jobb ville minsann Daddy J laga middag! Så gott det blev, lövbiff med en superb svampsås och kroketter!

Kvällsmiddag!

Med risk för att få på moppo av Daddy J måste jag bara lägga upp bilden på när Lillemannnen ger sin pappa en Kiwipuss! Fick egentligen inte lägga upp den...(Nu förstår ni nog alla varför jag blundar när jag pussar på Daddy J, han ser ju alldeles galen ut...)

PUSS

Nähä ni, nu ska den lille snart nattas och sen blir det den sista av Johan Falk filmerna som vi för övrigt helt snöat in på efter tips från kusin vitamin med man!

Pusssålänge Hejsålänge  ( Vill också bara tillägga att jag var på spinning i går och det var bara så jädrans kul...BEACH 2010...HERE I COME!!!!)

Kommentarer
Postat av: kusin vitamin

så roligt med så många fina bilder!!! känner att jag kommit av mig lite i bloggandet. ska bli bättring på det :-) kraaaaum på er hela familjen!

2009-12-01 @ 19:47:47

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback