Tekakor, Dubbelägg och Internationell lunch!

Sedan sist har vi hunnit träffa momo. Vi åkte hem till henne i söndags och åt frukost, sen åkte vi ut till G och hälsade på en runda. Där plockade vi lite krusbär och tittade på hästarna. Mysigt var det!

Krusabären!

Igår kväll när vi skulle äta, stekte jag ägg. Dööökonstigt, men i alla äggen fanns det TVÅ gulor?!?! Är det någon som vet varför?? Det är helt vanliga ägg från frigående hönor utomhus, men idag har jag bakat och då var där också två gulor i varje ägg?!?! Skriv gärna och förklara för mig....det är kanske inte alls konstigt! 
Knasiga ägg!
Som jag precis skrev så bakade jag och lillemannen pappa J:s favvo tekakor igår kväll, dom blev smasken och vi var mjöliga i hela huvudet efteråt precis som sig bör...

Tekaks-bak!

Idag gick lillemannen och jag hem till L för att luncha lite. Dit kom hennes vänner från italien med sina barn och så busade vi lite och åt lunch tillsammans. Hur mysigt som helst. Lille P har fått en supercool bil av sin morfar som Z fick provköra...där fanns både växel och gas och broms och back!!!

The car!

I eftermiddag har goa S varit här med sina små B och O. Det blev lite hembakad chokladkaka och snack!

Har gett oss attan på att lillemannen måste kunna somna själv i sin säng nu när han fått stor säng också. Han klarade det ju galant med spjälsängen, men nu när han kan gå upp själv så är det ett fasligt spring. Ibland använder vi ju resesängen när vi är borta och den är ju precis som en spjälsäng, och då funkar det fortfarande hur bra som helst. Så, nu är nya regeln att han läggs i sin säng och så går vi ut, om han kommer upp går vi in och lägger honom och säger gonatt igen....Klockan är nu 22.24 och jag var precis inne och lade honom för typ 11:e gången...skam den som ger sig!

Natti på er också!!!

Kommentarer
Postat av: Ojhan

Då ska vi se, ang äggen. Tydligen är det så att unga hönor är mer fertila, och inte har kalibrerat sitt "äggläggningssystem". Därför kan de lägga ägg med både två och tre gulor. Man röntgar alla ägg och plockar bort dem med flera gulor. De säljs inte till konsumenter utan elsewhere. Man kan ju tro att du fått en plåt felaktiga ägg ej menade för vanliga konsumenter. Skicka dem ett mail så får du säkert någon kompensation! Källa till allt detta är www, jag tar inget ansvar om rubbet är felaktigt hehe. Ciao!

2009-08-18 @ 01:14:38

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback