Alltid redo!

Tisdagar = Scouterna!
Jag har varit scout sedan jag var 8 år. Töntigt tycker nog de flesta av er, men jag har lite svårt för att förstå var töntstämpeln ligger?!?

I en bok som är skriven av Jens Liljestrand som handlar om scouting står följande samtal som han haft med sina vänner:
"- Om jag satt här och brunchade mer er och hade på mig min scoutuniform med halsduk och blå skjorta och alltihop, och sa att jag var scoutledare och skulle ut till min patrull och fixa med en båt, vad skulle ni tycka då?
- Att du var töntig!
-Ja, man skulle tycka: okej, snäll kille, men vilken nörd! 
- Men, om jag satt här och käkade i skogshuggarskjorta och slitna jeans och kängor och sa att efter det ska jag sticka ut och fixa med båten, för vi är ett gäng som brukar hålla på med den om somrarna, åka i väg och övernatta, slå läger i skogen, paddla kajak, vandra i fjällen, lite sånt - vad skulle ni tycka då?
- Då skulle man tycka...ja, helt okej, friluftskille typ, nån som tar tag i grejer, aktiv kille.
Alla nickar.
- Har någon av er varit med i scouterna?
Det visar sig att alla har varit med någon gång, men slutat efter ett eller två år.
- Vad var det som var så hemskt?
Alla rycker på axlarna. Än en gång har ingen något bra svar."

Scouting för mig är och har alltid varit mina närmaste vänner! Jag kan komma dit som jag är och behöver inte göra mig till för någon. Alltså har jag mina bästa vänner där och tillgång till allt det material man kan behöva när man vill ut och paddla, hajka, vandra i fjällen osv.

Nuförtiden har jag även med mig min lillkille som tycker det är roligt att följa med och träffa alla barnen som jag är ledare för!

Natti, natti, hoppas att ni fått er en liten tankeställare?!?!


PUZZZZ!!!! Z får sig en puss av min goaste kompis från scouterna!


Kommentarer
Postat av: MARIE

Precis som 4H varit för mig! :)

2009-04-07 @ 23:43:16
Postat av: Anneli (dogisfröken)

Jag tycker att de låter jätte roligt att du fortfarande är aktiv inom scoterna. Jag är inte aktiv inom scoterna men jag har fortfarande naturmänniskan i mig :). Om inte det hade varit någon som hade fortsatt med det man brinner för och verkligen tycker om att göra på sin fritid, så kanske scoterna snart hade varit ett öga blått. Så Fortsätt med det du gör Nettan!! U GO GIRL!! :)

2009-04-08 @ 07:36:12
Postat av: Anneli (dogisfröken)

Jag tycker att de låter jätte roligt att du fortfarande är aktiv inom scoterna. Jag är inte aktiv inom scoterna men jag har fortfarande naturmänniskan i mig :). Om inte det hade varit någon som hade fortsatt med det man brinner för och verkligen tycker om att göra på sin fritid, så kanske scoterna snart hade varit ett öga blått. Så Fortsätt med det du gör Nettan!! U GO GIRL!! :)

2009-04-08 @ 07:39:28
Postat av: Anonym

vad gör man i sacouterna? :)

2009-04-08 @ 09:29:43
URL: http://alltomkirsten.blogg.se/
Postat av: Mamma

Stackars barn! Din pappa och jag nästan tvingade dig att gå med i scouterna. Det finns många historier kring det. Men du är FAST. Och jag numera också som scoutförälder. Man kan ju undra vad man gjorde för si sådär 20 år sedan, MEN KUL ÄR DET!

Alltid redo, mamma

2009-04-08 @ 21:37:19

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback