Back on Track, Familjehelg och Fotbollsträning!!!

Första veckan tillbaks på ambulansen är nu avklarad. Härligt med alla goa arbetskamrater och nya infallsvinklar på vad som känns bäst för mig och vår lilla familia!!! Två nätter har det blivit, inte många lugna stunder, men när det fanns lite lugn så blev det powernaps på soffan. På hur många ställen kan man göra det?!?! Nog om detta!!!

Helgen har spenderats med familjen. Fredagen bjöd på en god köttbit, halloumi, sås, svamp och grönsallad, lite vin och bra film med Daddy J efter att lillprinsen lagt sig! Inte igår faktiskt som vi såg en film tillsammans, jag såg dessutom hela, inte en enda liten sovstund någongång till Daddy J:s förtjusning!!!



På lördagen tog vi bara mysmorgon, drog runt länge i pyjamas och sedan lämnade jag av lillemannen i snöblasket till momo på Arenan för lite Disney on Ice! Det hade såklart varit en hit, jag fixade middag för kvällen och fixade fint så man kan kalla det en "win-win"!!! På kvällen kom nämligen kusin vitamin och hennes familj hit för lite bus. Meningen var ju att vi skulle fira julafton tillsammans, men lilleman var ju lite sjuk då så nu var det extra kul att träffas! Gottemat blev det och lite lördagsgodis på det. Dessutom "delade" kusin och jag på två flaskor vin!!! Perfekt!


Det blev fullt ös på killarna till klockan började bli midnatt, då åkte dom hem och sen ramlade vår lilleman i säng. Var inne och skulle släcka hans lampa och tror minsann att han inatt har lyckats lösa världsproblemen...älskade...



Idag sov vi sålänge vi hann innan fotbollen kl 10. Första gången på terminen betyder att där är alldeles för många barn, men det kommer trilla bort en del om några gånger. Dom är bara för goa när dom springer runt som yra hönor. Duktiga och ambitiösa tränare har dom dock som får viss ordning på gänget och har superbra övningar! Det viktigaste av allt tycker jag är att de lär sig jobba i lag, vänta på sin tur osv. osv...



Efter träningen följde P och mamma L med hem på lite brunch. Kaffe till morsorna och bus för killarna. Eftermiddagen har sedan ägnats åt mys, bad och matlagning! Fick inspiration av goa S o N, men gjorde sen om receptet så det passade mig. Supergod fisk säger jag er!!! Slurp!!! Såg gott ut redan innan det varit i ugnen!





Nu nannar lillebus gott! Jag kommer inte göra mer för mänskligheten ikväll! Jobb imorogn, men med lite sovmorgon, börjar inte förren 8.30, det innebär att jag hinner vara med och lämna på dagis!!!

Kram och natti på er, imorgon börjar en ny vecka!!!




Kommentarer
Postat av: Richard Ormen

Härligt med din blogg :-) den är rolig att läsa. Trevligt att du är tbx på ambulansen

2012-01-22 @ 22:17:35
Postat av: kusinen

TACK för i lördags.

det där vinet smakade så ohyggligt gott så en återträff snart skulle inte göra mig nååågonting alls ;-)

vi hörs!

KRAUM

2012-01-23 @ 12:41:31
Postat av: Fafa

Go Blogg !

2012-01-24 @ 00:11:05

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback