Motorsågsmassaker, Sushi och Grävmaskin!

Tänk vad tiden går snabbt. Idag är det fredag och pappa J har kommit hem igen ikväll efter sin tur till Västervik. Under tiden har jag haft fullt upp här hemma med att få allt att funka för lillemannen och mig. Dessutom har jag jobbat en massa...
I måndags sov momo här när jag var och jobbade natt. På tisdag natten lyckades jag flörta till mig ett pass på sommarambulansen i Höllviken istället för inne i stan...skönt. Hade EN tur vid 19 tiden på kvällen, sen var det sushi och film i tv-soffan innan jag och min kompanjon J nattade oss för en god natts sömn i Dux-sängen som är 1, 20m...(lite skillnad mot ett normalt nattpass i stan)

DUX-sängen...  J vid vårt   Sushi!!!

Så himla mysigt att få sova på jobbet för en gångs skull. Fick hela onsdagen "gratis" och slapp sova! Lillemannen hade fått en motorsåg av fafa så dagen ängnades till stor del med den. Alla häckar, träd, bord och även mina armar och ben sågades till. Självklart var det viktigt att använda medföljande skyddsglasögon...

Sågning 1  Sågning 2

Jag låg en stund i hammocken och läste en bok, och mitt i allt kom söte Göte med en blomma han plckat och sa: Segod mamma, segod!!! (Varsågod) Naw....

Segooood!

På torsdagen körde jag och bus in till stan för att träffa farbror doktorn och titta lite på Z öra. Det verkar som att det kommer ordna sig bra med det lilla örat. Självklart tog han med sig en bild på motorsågen och visade för doktorn som var väldigt imponerad. Eftersom lillemannen var så duktig hos doktorn och stod ut med ett låååångt tittande samt ett räligt pricktest på armen var ju hans mamma bara tvungen att skämma bort honom efteråt. Det blev en grävmaskin med hydraulik och motorljud och allt vad det heter. Väldigt lyckat!

Grävaren!  Tack mamma!

Nu är vi i alla fall hemma hela familjen några timmar innan det är dags för jubb igen! (Längtar till semestern....)

Sov gott och sköt er i helgnatten!

Kommentarer
Postat av: Momo

Jag ser och "hör" att ni haft det skönt och mysigt hos fafa och Wiwan.

2009-07-10 @ 23:53:02

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback