Tillbax, Kräftor och Kliniker!!!

Halloj! Dåligt av mig att inte blogga på en hel jädrans vecka! Som ni kanske förstår (lite till mitt försvar) beror det ju till stor del på nya jobbet. Det har varit en innehållsrik vecka med mycket roligt och dessutom stora utmaningar. I måndags hade jag en dag av info, info och ännumer info! På tisdagens morgon gav hela resursteamet sig iväg för att vara på "internat i 2 dagar! Jätteroligt att jag fick följa med som bara varit anställd i 1 dag. Massor av lekar, teambuilding och bus stod på schemat och innan middagen på kvällen blev det fritid som jag och några till spenderade i bastun med lite "rosse"....härligt! Dagen efter avslutade vi våra lekar och tävlingar och sen var det hemfärd. Vilket fantastiskt tillfälle att få träffa alla nya arbetskamrater, och sååå roligt att man nu "känner" de flesta, ialla fall lite grann!
Tog inga bilder som jag kan visa upp så ni får nöja er med text.

Torsdag och fredag har jag gått med två olika sjuksköterskor för att börja se alla olika avdelningar vi kan vara på. Torsdagen spenderades på lungkliniken och fredagen på infektionen! Phew!!! Det märks att man inte varit på ett sjukhus på måååånga år! Massor av patienter, drän, slangar, sprutor, antibiotika, ronder, glada patienter och sura patienter i en enda härlig blandning! Hittintills känns det i alla fall suuuper roligt!
Imorgon blir det mer intro, ska se till att få mina inlggningar till alla datorprogram som jag behöver komma in i!

                                                  

Igår var det kräftskiva för hela slanten hos goa släktingar med supergoa människor. En jädrans baluns blev det och jag kan lova er att det känns idag! Just nu tillexempel undrar jag hur jag ens ska kunna stanna uppe lika länge som min 4 åring som också varit uppe lääänge inatt! Nä, det blir inte många knop ska ni veta!!!

Ska ta mig ett bad och sen se ett sparat avsnitt "the killing" sen i torsdags!

Kram på er och på återseende lite snabbare den här gången!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback