I'm back, Sommaren gick och Hösten kom!!!

Oj, nu var det en hel vecka sen. Har inte riktigt kommit in i de rutiner som har förändrats sen jag började på nya jobbet. Har hunnit med lite alla möjliga avdelningar nu: Kardiologen, Onkologen, Infektionen, Ortopeden, Akuten och Lungmedicinen!!! Massor av nytt att tänka på hela tiden, men väldans lärorikt. Man får se alla sorters människor. På akuten tex, finns denna art att skåda. En mycket speciell art som kallar sig doktor och tycker att han inte behöver gå på rast eftersom hela hans skrivbord är fyllt av "mat" !?!?!



I helgen som gick var ju vädret bara sååå fantastiskt. Sol och värme, men ändå med det där lilla stinget av lite höstkänsla så man njöt ännumer intensivt eftersom man på nåt vis förstod att det inte skulle var för evigt! Jag tog mig ledigt på söndagen så man kunde myyysa i vädret. Lilleman och jag gick med goda vännerna till lekplatsen med värsta fikakorgen. Kastanjeplockning och trädklättring stod på schemat. Tyvärr var killarna inte sådär intresserade av att vara med på foto när vi fikade, men mysigt hade vi!!!





Hann också med en mysfika med mina fina grabbar i förra veckan när det var super väder....MYYYYYYS på HÖG nivå!



Veckan har annars bara gått åt till jobb och fix hemma efter. Är inte van vid att jobba så många dagar i veckan, även om jag kommer hem tidigt, men försöker utnyttja det till tråkfix som måste göras. Köpte ju ett fint bord häromveckan på IKEA som visade sig vara felkonstruerat så det gungade så mjölk och annat skvätte över om nån skar en köttbit på sin tallrik, därför blev det ett besök på IKEA i veckan för byte till ett finfint bord, också vitt, men gediget och rejält med dessutom en klaff som kan fällas ut när man får gäster på tex spontanfondue ;)

Igår kom minsann Britta och Mälitta och hälsade på här i Limhamn, eller Po Limmhamn som dom kallade det! En super mysig show var det på Folkets Hus, alldeles gratis och med salta pinnar och saft i foajen när man väntade på att få komma in. Lilleman tog med goa P som också kom och åt middag med oss innan och väl där mötte vi upp Söta A från dagis och hennes mamma! Alldeles för mörkt att fota med Iphonen, men jag var ju bara tvungen. Dom var så inne i det att dom glömde dansa, men supernöjda och glada över att vi gick dit!







Idag står det fix på schemat och sen hemmakväll med la familia. Imorgon står det KARLEEEEK på schemat eftersom vi har ett litet "Annivärrsery" tillsammans då....

Avslutar med en bild på min favvo-badpojke:

              Kraaam

Kommentarer
Postat av: kusin

haha.

så det var inte bara jon som "hade en skruv lös" då? ;-)

vi kommer på spontanfondue snart igen och testar det nya.

KRAUM!

2011-10-06 @ 10:59:35

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback