Jul i vårt hus, Framtid och Tandtroll!!!

Jodå, nu har minsann julen kommit till vårt lilla bo! Ljusstakar i fönster, pepparkakor i köket, slinga på balkongen och faktiskt några skivor julskinka i kylen till frukostmackan!!!
Det är verkligen tur att det är så mycket ljus på insidan, för det är ju hemskt var mörkt det har blivit ute! Tror att det är det som tar knäcken på mig vintertid...mörkret! Kyla i all ära, det är tillochmed skönt när det är kallt och friskt ute, men detta eviga mörker...jag skulle kunna sova tills ljuset kommer igen! Jobbigt och frustrerande att alltid känna sig trött!

Idag har hela lilla familjen varit hos gammelfamo Ninni och pyntat loss. Det blev så fint, så fint, och det är så härligt att veta att hon sitter där med alla ljusstakar och småtomtar och myyyyser!!!

Igår var det premiär för lillbus hos tandläkaren! Han var ju hos en sköterska på besök när han var tre, men igår var första gången hos riktiga tandläkaren! Han var såååå duktig. Tandläkaren stoppade in spegel och "pinnen" i munnen på honom och räknade alla tänder, han tillochmed blåste luft på en av tänderna, och lilleman låg alldeles stilla och gapade så stort han bara kunde! Åhhh vad stolta vi var...



Vill också i bloggen passa på att berätta att jag nu bestämt mig för framtiden. Den 15 januari går jag tillbaks till ambulansen! Har haft och har en supertrevlig tid i resursteamet. Det är verkligen en go grupp människor som dessutom är så otroligt duktiga på det dom gör. Tänk er själv att vara på nya avdelningar och jobba varenda dag. Jag har lärt mig massor och hunnit med en hel del avdelningar som Onkologen, Medicinen, Ortopeden, Infektionen, Kardiologen, Urologen, AKVA, Akuten...hmmm tror det är alla.  Däremot så funkar det mycket bättre i vår familj om jag har ambulansens schema! Långa dagar, men mycket ledigt däremellan! Kan ju såklart inte sticka under stol med att jag gillar och saknar mina fina kollegor på ambulansen också, massor!!!

Nähä, minsann! Nu kallar snart sängen med en förhoppning om att jag imorgon ska vakna upp och vara pigg!!!
Håll tummarna för mig!!!

                              Kram och Natti!!!

Kommentarer
Postat av: Anders Beroendecentrum

Det enda rätta när man undrar om man har ett bra jobb är att testa något annat ett tag... Kanske du uppskattar ambulansen ännu mer nu när du varit iväg lite?

2011-11-24 @ 21:56:59
Postat av: fafa

:o)

2011-11-26 @ 22:17:09

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback