Goa ungar, Bästa vänner och Helg på gång!!!

Igår bjöd dagen på en härlig powerwalk vid havet med goa L, som vanligt avhandlar vi väldigt viktiga saker under tiden vi promenerar runt, men det tänker jag dock inte förmedla vidare här på bloggen ;)
Måste dock berätta om hennes goa P:
På allhelgonadagen hade L med familj gått till kyrkogården för att tända ljus. P har inte varit med om att någon dött och därför kändes det lite konstigt att tända ljus för dom döda, så L sa att de skulle tända ett ljus och sen tänka på någon som de tycker mycket om. P tände sitt ljus och stod där och tittade på det. När L frågade vem han tänkte på svarade lille P: Zak!
Jaha, sa L, tänker du på någon annan också?
"-Nä, svarade P, jag tänker BARA på Zak!!!
Åhhhh, härliga härliga ungar. Bästa kompisar....så goa så man kan bli helt tosig och vilja bita dom lite kinderna!



Måste också passa på att berätta om EN av ALLA smartheter som fullständigt haglar loss härhemma. Jag skulle ge mycket för att titta in i lillemannens huvud i bland.
Häromkvällen gick ett barnprogram på tv som heter hjärnkontoret. Någon hade skrivit in och frågat varför en apelsin med skal flyter, när en apelsin utan skal inte gör det. Programledaren visade och berättade om trycket i vattnet osv. När han har förklarat utbrister lillemannen: " Alltså, apelsinskal är samma som flytväst!"
Hahahaha...jag skrattade så jag kiknade...

Nu är det två jobbedagar kvar innan helgen. Denna helgen ska spenderas med hela vår lilla familj eftersom ingen jobbar! Härligt härligt, och inte igår precis. Det blir barnkalas för sötaste tjejen på lördag förmiddag och sen bara myyyyys resten av helgen hos fafa och W!

Nu ska jag fixa till mig och hemmet lite, innan det är dags för ett kvällspass på sjukhuset!

Kram på er

Kommentarer
Postat av: Fafa

;o)) Välkomna ! Längtar... Fafa/Wivan

2011-11-17 @ 19:31:13
Postat av: Lotta

Underbara, goa och helt fantastiska. Kraam.

2011-11-17 @ 20:48:08

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback