Sköna Maj, Valborg och Annat smått och gott!!!

Så var vi även inne i maj! Tiden bara rinner iväg, men det är ju bara för härligt med detta goa vädret. Har i och för sig varit lite småkallt i veckan, men soooool dagarna långa!!!

Jobbade natten till valborg och hade verkligen fullt upp hela långa natten. Åkta hem och packade lite grejer innan lillemannen och jag åkte till momo. Där kunde jag ta mig en tupplur några timmar innan vi skulle fira loss lite. Kusinerna kom och vi grillade lite innan vi gick på det traditionella bålet!



På 1:maj beslutade vi oss för att sticka en liten runda till Alnarpsparken. Det var en tradition vi hade när jag bodde hemma att vi brukade ta oss dit för att se deras lilla karneval med karnevalståg, vattenkrig och annat. Mysigt att göra det med lillemannen i släptåg. Han tyckte såklart att det var helgalet när de busade omkring i den skitiga dammen.









På kvällen överaskade vi Daddy J som jobbat hela helgen med en riktig söndagsmiddag. Det blev rostbiff med basilikapotatis och rosépepparsås! Slurp!!!



Veckan har bjudit på en massa jobb och fix. Har börjat gå igenom varenda garderob och låda eftersom vi ska stå på "bakluckeloppis" i Lund i mitten av maj. Så himla skönt att bli av med en massa "skit"!!!

Måste bara skriva vad lillemannen sa häromdagen när han tagit på sig sin nya jacka...Daddy J sa: Vilken fin jacka du har, en sån vill jag också ha!
Då svarade busungen: Det går inte pappa, den finns inte i din STORlek, den finnsa bara i LILLlekar....
Goa goa, smarta unge...vi hade inte hjärta att rätta honom, utan tyckte nog att det var ett ord som funkade!!!

Har jobbat både igår och idag och cyklat till jobb båda dagarna. Idag när jag kom hem hade lillemannen och Daddy J gjort hemgjorda hamburgare. Jag kan säga att efter två sådana burgare och typ ett glas vin är jag redo för sängen närsomhelst. Härliga helg...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback