Jobb, Jobb och Tar det aldrig slut??!

Nu har jag jobbat två nätter i helgen och ställer mig frågan: Tar det aldrig slut?? Det bor väl typ 300.000 människor i malmö...Hur många av dom kan vara sjuka samtidigt. Jag menar, JAG träffar ju inte alla ens som är sjuka för det finns väl dom som KAN GÅ SJÄLV till sin vårdcentral...eller?? Hur kan det vara möjligt att alla ambulanser i malmö stad kör dygnet runt utan stopp?? Borde det inte finnas stunder då de flesta mår hyfsat bra och klarar sig utan blåljus och sirener??
Jag menar verkligen UTAN STOPP när jag säkriver det. När man lämnat en patient på akuten, fyllt på bilen och trycker på "klar-knappen", då genast börjar det tjuta igen...och så ligger det en ny tur och väntar nånstans...
Även nu när man jobbat natt tänker jag...då är det ju ÄNNU konstigare att så många är vakna...Ni ska veta att det är verkligen en helt annan värld jag lever i när jag är på mitt jobb. Som nu tex, sitter jag härhemma med alla fönster öppna och njuter av att vara ledig! Alldeles tyst utanför, hör bara någon som skrattar och lite fågelkvitter...VAR är alla sjuka människor då...?!?!

Nä nog om det, bara märkligt att leva i två helt olika världar när man jobbar eller är ledig...

Trött är jag i allafall efter helgens övningar, så det blir sängen nu, gött att vakna imorgon och kanske vara "ute ur den här nattjobbs bubblan"!!!



Kram o natti på er

Kommentarer
Postat av: Fafa

Jag vet. Kämpa!!!

2011-06-01 @ 21:53:08
Postat av: MamaM

huva! förstår att det är en knasig värld som försiggår när vi andra ligger och sover (för jag räknar mig ändå till de andra, trots mina plumpa taxi-skämt ;))! Man upphör aldrig förundras, gissar jag! Skönt ändå att veta att du är en av dem som hämtar, om olyckan skulle vara framme, för då vet man att man är i goda händer!!!

kramar

2011-06-07 @ 20:41:17
URL: http://mamams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback