Nytt jobb, Förväntan och Vemod!!!

Jahapp, nu är det klart och officiellt. Jag har sökt ett nytt jobb och fått det. Har varit på ambulansen i Malmö i 7 år nu och känner att det är dags att åtminstonde prova något annat. Egentligen älskar jag ambulansjobbet över allt annat, men som läget är nu känner jag att jag vill testa något nytt. Tror också att man ska göra det lite då och då för att känna efter lite. Om jag inte trivs får jag väl hoppas på att få komma tillbaks!

Vet inte alls vad jag vill göra istället och därför har jag tänkt mycket på var jag skulle vilja jobba. En lite fågel gav mig ett tips om att söka på Resusrsteamt på MAS. Där jobbar man som sjuksköterska och blir "uthyrd" till de avdelningar som behöver en. Man få på så sätt se massor av olika avdelningar, lära sig massor och dessutom träffa massor av olika människor. Det som också lockar mig är att man bara är där för att jobba och behöver därför inte ge sig in i diskussioner om allt "gnäll" på avdelningen. Jag är där bara för ett par dagar ändå så det spelar liksom ingen roll. Man jobbar 3-skift vilket jag faktiskt ser fram emot att testa igen. Det innebär att jag är hemma hela eftermiddaga´rna när jag jobbat på morgonen, att jag börjar mitt på dan ibland och att jag är hemma vid båda middag och nattning av lillemannen när jag ska jobba natt. Som läget är nu tror jag att lillemannen kommer gilla det. Visst är han ledig från dagis mitt i veckorna en hel del nu, men som det känns nu är det inte det som är kvalitet för honom. Jag och Daddy J tror att kommer trivas bättre med att ajg är hemma lite mer normalt. Kankse kommer innebär lite fler timmar på dagis än nu, men i gengäld är vi hemma tillsammans när vi väl är hemma.
Vill bara tillägga att jag såklart tycker detta ska bli superroligt och spännande, samtidigt kan jag inte låta bli att känna ett stort vemod över alla underbara arbetskompisar på ambulansen. Vi är så nära varann och jag tror att det är svårt att hitta ett lika underbart gäng någon annanstans, men bara lugn, det ska nog fixas med lite timmar på tut-tut bilen för att hålla kunskaperna vid liv!

En liten bild på när lillemannen var med mamma för första gången på jobb för att titta på ambulanserna och för att bjuda de goa kollegorna på lite middag:



Mmmm, idag har jag minsann tagit två dopp på Sibbarp. Så härligt väder, ingen blåst och solen som strålade. Gött var det!!!
Kvällen har bjudit på lite thaimat, stekt ris med kyckling och annat smått och gott! TACK L för inspirationen...Lillemannen fick plocka fram sin fingerfärg och jag kan säga att det är definitionen av ren LYCKA...



Jaja, då vet ni hur det ligger till! Kommer jobba kvar på ambulansen tills efter sommaren innan jag börjar på resurs!

Kram på er alla och tack för alla fina lyckoönskningar!!!

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Lycka till på nya jobbet Jeanette!! Vad spännande o som du säger; kul att prova på nåt nytt! Kramar

2011-03-08 @ 07:59:25
Postat av: Anders Beroendecentrum

Helt rätt att prova på lite nytt ibland! Om inte annat så för att kolla om man trivdes på det gamla! Den stora frågan återstår dock: Vem ska jag nu åka med?

2011-03-08 @ 18:20:14
Postat av: Henrik

Grattis och vad roligt. Kommer sakna dig. Henrik.

2011-03-13 @ 15:48:20

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback