Ingen röst, Hosta och Ledig imorgon!!!

Tjohoo, imorgon är det ledigt med lillemannen som står på schemat. Då kommer goa vännen S hit med sina två busar på lunch och bus! Dessutom ska en av hennes busar ta över en av lillemannens jackor och så får vi ett bidrag till lite nytt vårfint!!! Älskar opretantiösa dagar. Bara snack och bus och kaffe och mys! Lååång morgon ska vi ha först och främst. Täcke och kudde i soffan och fåret Shaun!!! ÄLSKAR fåret Shaun!!! Världens underbaraste barnprogram, så enkelt och så fullt av bus!!!



Vet ni vad??? JAG har nästan tappat rösten...igen!!! Japp, den var väck en runda innan i veckan också, och nu är den nästan väck igen. För vissa kanske det inte spelar så stor roll, men ni som känner mig vet att för mig är det fulltsändig KATASTROF!!! Jag klarar mig bara inte utan min röst. Hörde en gång av en arbetskarat ett motto som jag har tagit som mitt eget:
"Jag pratar inte för att jag vill. Jag pratar för att jag måste, för jag andnings-pratar, så om jag inte pratar så kvävs jag"
Hahaha, bara älskar det!! Samma arbetskamrat brukar säga om mig att när vi ska jobba så plockar han ut "deffen" (hjärtstartaren, den man elchockar hjärtat med) ur ambulansen för jag är den enda som kan snacka igång ett hjärtstopp!!!
Förstår ni nu vilket bekymmer det är för mig om rösten förvinner?!?!?! Det får bli en STOR kopp te och hostmedicin innan jag ska nanna tror jag bestämt!!!

Tidig kväll ikväll, är en periodare när det gäller att läsa och just nu är jag en riktig bokmal! Läste ut "Tusen strålande solar" av Khaled Hosseini igår och har nu börjat på "Döden skall du tåla" av Karin Fossum, som är en av mina favoritförfattare.
Tusen strålande solar var verkligen läsvärd. Eller rättare sagt så är det en sån bok som jag nästan tycker att man SKA läsa. Den handlar om två kvinnor under kriget i Afghanistan under slutet av 1990 talet och början av 2000 talet. Läs och var innerligt tacksam för det liv du själv lever idag!!!





Nähäpp, nu kallar soffan och a cup of tea!! Tack för denna dagen! Kramisar från mig!!!

Kommentarer
Postat av: Momo

Ta väl hand om dig!

2011-03-17 @ 20:25:58

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback