Räliga unge, Mammakänslor och Lite ledigt!!!

Nu är det dags att vara ledig igen. Jobbar helgen så jag har den äran att vara ledig nu i 2 dagar! Mys står på schemat som vanligt. Och löpning såklart!!! Och inte att glömma...ett årligt besök hos gynekologen...jippiieeee....inte! Jaja, det är gött att få reda på att allt står bra till mellan varven!

Idag när vår lille prins kom hem från dagis satt han och pratade med Daddy J. Han började plötsligt gråta och berättade att en av pojkarna på dagis hade sagt att lillemannnen var en bebis idag eftersom han är 3 år och fortfarande har blöja!
Usch och fy för såna elakingar. Vår goa kille kämpar sååå för att våga sitta på pottan. Vi pratar om det varje dag. Han är helt torr på morgonen, han berättar när han kissat eller bajsat för då vill han ha en ny blöja. Dock har han fått nån konstig idé om att det är nåt väääldans speciellt med den där pottan (toan går inte heller). Det gjorde så ont i mitt mammahjärta över att han faktiskt nästan blivit mobbad för det idag. Vår duktiga kille som är så långt fram i mycket annat. Jag håller verkligen tummarna för att vi snart ska hjälpas åt att klara av det så han inte behöver stå ut med fler elakheter! Usch och fy!!!

Nu ligger dom där tossingarna som står överst på min topplista i badet. Kvällen har varit myyyys som vanligt. Tacos och LEGO! Nu ska vi snart "cuddle up" som Daddy J sa i soffan och se lite "Happy Feet" film innan han ska slängas ner i loppelådan och vi ska somna i soffan....


PASSA ER för att vara räliga mot mitt allt....ANNARS.....!!!!



Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Barn kan va fruktansvärt elaka mot varandra. Min son blev "misshandlad" på dagis när han va ca 3år. Tre "stora" pojkar som stod runt honom och sparka och slog honom när han låg på marken. Det gör så ont i mammahjärtat att veta vad de små råkar ut för.. Lycka till med allt.. han lägger blöjan när han gör.. Inte så att han kommer ha den när han är 15år. Låt han få sin tid.. =)

2011-02-09 @ 21:55:04
Postat av: Millah

Hej... Allt bra?

Jag har igång massa roliga tävlingar & det kommer in nya titt som tätt!



Du hittar tävlingarna här---> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2011-02-10 @ 01:44:37
URL: http://millahoman.blogg.se/
Postat av: Momo

Momo får också ont i hjärtat, ingen får vara stygg mot mitt lilla troll som jag längtar så fruktansvärt efter.

2011-02-10 @ 16:22:12
Postat av: Nina fd 64:an

Ingen stress över att han inte är torr än. Sommaren när A blev 3 år kom lillasyster och vi tyckte att den förändringen räckte. Julen när han va 3.5 lämnade vi napparna...precis efter jul och nyår tog vi tag i det så smått.

Vi förstod i början att kanske pga av dom njurproblem han har så hade han ingen koll på kisseriet...därav tacksamma att vi väntat "så länge" med att försöka lägga blöjan.

Han har dock sen han va lite över 2 år gjort det stora behovet på toa då vi alltid drogs med hård mage.

Kan dessutom säga att nu är han 4.5 år och har fortfarande blöja på natten.



Barn kan va oerhört dumma. Kämpa på det kommer när han är redo.



Hoppas ni har en myssss lördag.

KRAM

2011-02-12 @ 20:37:23

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback