Host, Snörvel och Fantastiska helg!!!

Vilken jädra förkylning som flugit på mig. Kände att det killade lite i näsan på jobb i fredags, och sen på kvällen när vår lilla familia hade mys-kräftskiva satte det igång på riktigt. Jag drog två Jäger...men ack nej, det hindrade inte dom små gröna bassiluskorna från att göra intrång...
Tack Gode Gud för Coccillana, nässpray och Tiger Balsam! Då kan jag i alla fall sova gott om natten!!!

Igår blev det i alla fall en liten runda in till Malmö festivalen. En dag förra veckan när jag o Daddy J pratade om att det skulle vara festival, kom lillemannen och sa att vi skulle dit en dag. Varken jag eller Daddy J är speciellt förtjusta i den, och förra året var vi bara uppe om en liten kort stund en dag. När vi frågade varför vi måste dit så var svaret: "För där finns en maskin som gör mini-munkar"!!!
Vilket jäkla minne den killen har...
Sagt och gjort, lillemannen, jag och momo åkte dit en runda med goa vännerna. Storebror i den andra familjen var iväg hos sin momo, så de blev lillebror istället och vår lilleman tyckte nog det var helmysigt att få vara lite storebror ett tag! De var så goa och gick och gick och gick. Lite allt möjligt blev det, karuseller, minimunkar, langos och bus i en enda röra!!!

















Idag har vi firat sommaren på riktigt. Lillemannen och jag har varit ute o fixat i föreningens trädgård lite. Sen har det varit tvätt och handling på schemat och sen blev det grillning i trädgården!!! Slurpislurpi! Grillade revben, potatiskroketter, kalla såser och sallad. Den supergoda halloumin jag köpte låg kvar i kylen....!!!

Nu ska jag hosta in i soffan och hälla i mig en kopp te innan natti! Såhär söt kan man förresten vara när man "hillat" in sig i sin snuttis i sömnen:



Natti natti alla goingar!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback