Fika på stan, En skål med yoghurt och 10 salta pinnar!!!

Jippieee!!! Efter 5 dagar med bara dricka till den lilla busemanen har nu ikväll "tryckt" i sig en skål med naturell yoghurt och 10 salta pinnar. Den lyckan som känns i magen hos en mamma som jag är helt obeskrivlig och säkert ofattbar för en icke-mamma. Han har klarat sig hyfsat bra på saft och juice och proviva ibland, men det är klart att tröttheten varit ett faktum! Ikväll försökte jag lura i honom "bebis risgröt" med blåbärspuré, men icke sa nicke...hursomhelst så kom han nu och bad om en skål med yoghurt och jag tror aldrig den blivit serverad så snabbt i detta hemmet. Hoppas, hoppas att det slipper komma ut bakvägen lika snabbt som det flög in!

Salta pinnar!!!

Ibland undrar jag ganska mycket över varför saker händer. Som det här med att bli sjuk till exempel. Jag som är "medicinare" förstår ju såklart att det handlar om att man fått virus eller nåt sånt, men ändå kan jag ibland inte låta bli att tro att det har någon annan betydelse. För varför ska vi behöva få virus?!?! Tanken har tex slagit mig att nu när min lilla bus trotsat oss till gråa hår ett tag och vi har varit mer arga än glada, så var det dags att han skulle bli lite magsjuk bara för att vi skulle förstå hur mycket han betyder för oss. Hur hemskt det är när ens barn gråter för att det gör ont eller ligger det med feberglansiga ögon och inte vill äta...inte ens glass...
I nästa stund stämmer det ju såklart INTE ALLS för det finns ju SÅKLART inga sådana tankar när det gäller barn eller vuxna för den delen som drabbas av fruktansvärda sjukdomar som cancer och annat...men jag kan inte låta bli att fundera ibland...har tyvärr inga bra svar!

Jaha, idag kunde jag sticka ner en runda på stan för att ta en fika med mina goa arbetskamrater. Det blev en premiär på nygamla Bagericafeet, mysigt!!! Hann också med att köpa en skjorta till Daddy J och ett antivirusprogram till nya datorn...hittade ett fint smycketräd till mig själv som jag inhandlade så jag slipper se mina smycken i stora knutar varje morgon!!!

finfint...
Fint va?!?! Mycket nöjd är jag i alla fall!
Nä nu ska lillemannen bäddas ner och vi ska se en film av en bok som Paulo Cohelo skrivit. Älskar hans böcker och sätt att skriva så jag har förhoppningar om en mysig film!

Natti på er!!!

Kommentarer
Postat av: Momo

Hoppas det ändrar sig så vi kan gå på Nallekonsert på lördag.

2010-05-06 @ 21:24:06
Postat av: Anonym

Hej min vän!!!

Hoppas att allt är bra. Lika kul varje gång du gjort ett nytt inlägg! Stackars lilleman, hoppas han är på bättringsvägen. Snyggt träd! Jag har ett lika dant..... Vi borde snart träffas tycker jag. Ja tiden bara rinner...... jag vet. Känns som livet är jobb.... familj... skola.... Hinner inte med så mycket annat. Dessutom har min lille far hamnat på sjukhus. Ska ligga på ortopeden i sju veckor.... har avverkat typ fyra. Fått infektion, en elak bakterie i sin nya knäprotes.

Var rädd om dej och hälsa familjen!

KRAM KRAM & NATTI

2010-05-06 @ 23:04:35

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback