Påsken är hos oss, Dagisbesök och Trötter!!!

Idag har jag varit och hälsat på på lillemannens dagis Mysigt! Först lekte vi lite, sen var det samling med sånger och namnlekar och sen var det Mini-Röris i lekhallen. Vi avslutade med boll-lek innan det var dags för oss föräldrar att gå igen. På samlingen pratade barnen också om vilken månad det är och att våren är på väg. Dagisfröken frågade: Vad händer på våren?
Alla barnen svarade: Då kommer det knoppar på träden och sen blad och blommor!
Sen lade min stjärna till: Ja, och så kan man äntligen köra moppe igen!!!
Hahaha, han är för go...

Jag tror att jag har en lite sömn att ta igen sedan helgen för nu i eftermiddag har jag varit trött som ett ålderdomshem. Tror att det blir en tiiiidig kväll för att försöka piga på mig och kanske, kanske bli av med det räliga lilla virusmonstret!

Har hunnit fixa lite påsk härhemma idag i alla fall Tycker påsken är döö-härlig med sina glada färger. Dessutom känns det så lätt till skillnad från julen. Man pyntar lite om man vill, längtar efter våren och träffar vem man vill och äter vad man vill! Det gillar jag. Här ska ni i alla fall få se lite av våra små påskpynt:

Härligt!

Fula häxan!

Lillemannens påskris!

Det var busungen som bestämde vilken färg det skulle vara på fjädrarna och eftersom lila är en stor favorit så blev det så! Nu är det lite mys framför Pettson som gäller innan nattidags!

Haj po er!

Kommentarer
Postat av: Momo

Så fint ni fått. Hoppas Jusse trivs! Kram

2010-03-18 @ 21:48:49
Postat av: kusinen

fint med påskpynt! men häxan är faktiskt lite läskig... :-)

2010-03-19 @ 08:08:11
Postat av: kusinen igen

självklart får zak-attack köpa sig en likadan uv-dress som mina pågar, det är väl givet! till leon tar jag storlek 110/116 (han har 110 på övriga molos kläder nu och även 110/116 på de senaste linnena jag köpte så jag tror och hoppas på det, han är ju ganska lång.) och hoppas att viggo kan ha 86/92. det är ju lite svårt eftersom det är ett tag tills de ska användas, men jag känner att jag vill ha nu, innan de tar slut. det är en sån smart grej tycker jag!

2010-03-22 @ 06:53:32

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback