77 köttbullar, Matkoma och Bus som vanligt!

Idag har jag minsann gett min familj en riktig husmans-middag. Jag gjorde köttbullar, potatismos, brunsås, lingon och ättiksgurka! Slurp!!! Passade på att göra köttbullar att lägga i frysen som vi kan ha till diverse rätter längre fram. Sjuttiosju (!) köttbullar blev det...lagom drygt!
Vi åt så vi höll på att storkna och efter maten var vi alla tre tvungna att luta oss tillbaks i stolan ett tag och lägga händerna över magen...hahaha ni skulle sett synen!

Meatballs!

Rolling the meatballs...(iförd linne och långkalsonger...sexigt värre...)

Lillemannen har varit på dagis idag, och när vi hämtade honom åkte vi och handlade hela familjen. Mysigt trodde vi, men just idag var busungen på ett härligt humör. Ni som har barn vet precis vad jag menar. Ni som inte har barn förstår nog att vi var den där familjen singlar bara hatar och undrar varför inte föräldrarna kan få tyst på ungen!
Konstigt vad ens tankar kan ändras med tiden, nuförtiden tycker man inte själv alls att det är jobbigt när någon annans barns vrålar igenom heeela affären, utan tycker tillochmed synd om och försöker ge menande blickar! Hahaha, jaja, när vi kom hem var han sitt vanliga goa jag igen förstås!

Helgen har bjudit på jobb i stooora lass! Phu, natthelg i stan är inte en dröm ska ni veta! Jaja, jag har bara en natt kvar i denna veckan innan jag ska få vara på dagbilen i 5 veckor och alltså slippa dessa jädrans nätterna!

Jahapp! Annars har det bara varit mys och bus härhemma som vanligt! Ett härligt bad hann vi med och lillemannen har minsann suttit på pottan ikväll efter att ha blivit mutad med en glass!

Bus som vanligt!

Pusssålänge Hejsålänge!

Kommentarer
Postat av: Vonki

Vet du om att man kan "steka" köttbullarna i ugnen? Så kan man göra många fler åt gången!

2010-01-26 @ 19:45:50

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback