Skinande rent, Utvecklingssamtal och Vill man så kan man!!!

NU är det färdigt!!! Hela lägenheten skiner och luktar Cillit Bang....BANG och smutsen är väck! Det var ett j-a jobb, men nu är det klart. Det finns inga dammtussar här inte, nya tulpaner på köksbordet och jag njuuuter!

BANG...och smutsen är väck!

Nu när jag jobbar på dagen, jobbar jag ihop med goa gubben E. Han har bara nåt år kvar till pensionen och jag tycker det är en superkollega. Även om min farfar var svarthårig när han fanns kvar på jorden och E är helt vithårig så påminner dom såå om varandra. När jag kom satt E i en fåtölj och väntade på mig...iförd HÖRSELSKYDD...hahahahaha, det finns dom som tycker att jag pratar mycket, förstår inte det???!!! Jag pratar inte för att jag vill, jag pratar för att jag måste för jag andningspratar så annars kvävs jag!
E har en stegräknare på sig och försöker gå sina 10.000 steg om dagen (det är vad man bör gå under en dag). Nu har jag blivit inspirerad och plockat fram min för att börja räkna steg. Hade den på idag när jag städade härhemma och kom minsann upp i 3000 bara i lägenheten...phu! Gick en underbar promenad vid havet ikväll när jag lagt lillemannen och det blev 5000 steg där. Så, jag hinner nog med mina 10.000 om dagen, men jag ska hålla er uppdaterade.

Idag var det dags för utvecklingssamtal på dagis. Lillemannen gör sina föräldrar såå stolta varje gång och det är så roligt att höra hur allt funkar på dagis. Han är så långt fram i sin språkutveckling och han blir bara bättre och bättre (kanske inte bara är dumt att mamman pratar för mycket). Roligast ändå är ju att höra att han är en fin medmänniska och visar stor empati för sina kamrater! DET gör en mamma och en pappa väldigt stolta!

Satte och läste i en blogg jag brukar läsa och hittade ett fantastiskt videoklipp! Jag fastnade framför datorn och tårarna sprutade. Sååå underbart! Känner att jag bara måste sprida det vidare.

.

Ni måste läsa texten nedan. När ni har gjort det, klicka på länken och se filmsnutten och njut!
.
"En dag frågar en son sin far: ”Pappa, springer du ett maraton med mig?”
Pappan svarar: ”ja” och de springer sitt första maraton tillsammans.
En annan dag frågar sonen sin far igen: ”Pappa, springer du ett till maraton med mig?”
Pappan svarar igen ”ja, min son”. De gör sitt andra maraton tillsammans.
En dag frågar sonen sin far: ”Pappa, vill du göra Ironman tillsammans med mig?”
(4 km simning, 180 km cykling, 42 km löpning)
Pappan svarar igen ”Ja”…
.
Och här kommer videon till denna historia: http://www.youtube.com/watch?v=VJMbk9dtpdY

Det gör mig så varm och glad när jag inser att det finns sådana människor i världen! Speciellt som det spårar ur på alla sätt och vis i vårt lilla land nuförtiden, det ena som händer är värre än det andra!

Lite känslosam blev jag minsann idag, men det bjuder jag på. Tyckte minsann att solnedgången var lite vackrare ikväll på min promenad efter att ha sett videoklippet!

Natti på er så hörs vi snart igen!


Kommentarer
Postat av: Momo

Blir inte förvånad när jag hör omdömet om mitt älsklingstroll. Han är så go!! Saknar hon så fort han lämnar mig! Nu har det gått för lång tid. Momo har abstinens!

2010-04-14 @ 20:49:14

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback