Pizza, Soptipp och Storhandling!!!

Idag var det dags för mina gymnasieelever på Omvårdnadsprogrammet i Lund att redovisa lite case som vi gett dem. Med vi menar jag ett litet gäng från Räddningsverket i Revinge (Ja, jag vet att det numera heter MSB, men vem vet vad det är...), brandkåren samt jag från Ambulansen som har lektioner på omvårdnadsprogrammet med inriktining RoA, Räddning och Ambulans. När vi satt där och snackade på frukosten visade det sig minsann att G från MSB har fixat till det så att det plingar till lite i hans telefon när jag lägger in ett nytt inlägg här på bloggen. MYCKET SMICKRANDE!!! Visste inte ens att det var möjligt, men började ju såklart direkt fundera över om jag möjligen kan se till att det plingar som attan i den där telefonen en hel dag eller så....du kan vara lugn G, jag har inte kommit på nåt bättre sätt än att konstant lägga in nya inlägg, och det tycker jag verkar för jobbigt!

Hursomhelst, efter skolan åkte vi för att handla till det stundande 3 års kalaset på söndag. Det blev en massa kassar från superbraiga City Gross! Handlade ju från glassabilen igår och handlade glass till en speciell glasstårta som ska göras på söndag, så vår frys har nog aldrig varit mer full utav glass än nu! Mmmmm....

Vi har också hämtat lillemannens fölsepresent idag som består av en Blixten Mc Queen (eller Blixten Maskin som Z säger) cykel! Jodå, ni hörde rätt. Den är röd och glänser som bara den. Dessutom har vi köpt en matchande hjälm med Blixten på OCH en obligatoriskt störig tuta som vi ska sätta på styret! Bortskämda unge...

När busen väl var hemma från dagis hade vi massor av gamla kartonger och annat smått och gott som måste slängas innan huset invaderas av 22 st fölsegäster, därför blev det en tur till tippen. Det är fantastiskt varje gång när man inser att saker som inte koster en krona att göra och som man själv tycker bara är ett nödvändigt ont uppskattas sååå av lillemannen. En tur till soptippen är en sån sak, en tur till biltvätten är en annan.

Soptippen!

Jahapp! Eftersom vi tryckte i oss varsin god italiensk pizza efter detta jobb är det nu dags för powerwalk med L. Har inte haft stegräknaren på idag, men ska i alla fall mäta promenaden!

Natti Natti och glöm inte att det är St. Georgsdagen imorgon. St Georg är alla scouters skyddshelgon!

St Georg

VAR REDO!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback