Glasspremiär, Jobb och Ledig helg!!!

Tjoho vad det varit varmt idag! Nu är det VERKLIGEN vår...tillochmed nära att det kändes lite somrigt idag.
Famo och Jinge har passat lillemannen lite i eftermiddag, men när jag kom hem från jobb och de kört hem tyckte jag att det var så fint väder att jag inte alls kände för att sätta mig i soffan och invänta kvällen. Sagt och gjort bus och jag gick ut en sväng till Cellos kiosk (bästa mjukglassen i Malmö) och hade premiär där för detta året. Det har blivit ett säkert vårstecken för mig och vi hade sååå mysigt. Jag fick smaka lillemannens glass och han min. Det var flera andra familjer där med sina barn och det vara så härligt. VÅREN ÄR HÄR!!!

Här har det jobbats sedan sist. Har en studerande som går bredvid mig från Norge, och det är alltid kul att handleda, men det tar lite extra på krafterna. Dessutom har vi blivit lite "grillade" av företaget som tillverkar LUCAS (en maskin som gör mekansiska bröstkompressioner vid hjärtstopp). De kommer till jobb ibland och kollar oss lite med olika patientfall, mäter vår handplacering vid manuella kompressioner, vårt djup när vi trycker, tar tiden på våra behandlingar osv... kul att få tänka efter lite extra!!! Vi är dessutom med och genomför en studie åt dem!

LUCAS

Nu är det ledig helg framför mig! Fredag, lördag, söndag ska jag få vara ledig! Skönt ska det bli och imorgon ska det grillas med kompisar. Lördagen bjuder på ännu mer kompisumgänge, men då ska Daddy J jobba så då blir det jobbekompisar som kommer hit!

Glöm inte att titta in på min goa arbetskamrats hemsida, han har superfina foton som ni bara måste se. Dessutom har han tagit bilder på vår lilla familj (vilket vi hoppas sker snart igen) som ni också kan se där. Det finns en länk dit bland mina länkar!!!

En sak till! Jag ser att ni är ganska många som tittar in och läser min blogg ibland, men det hade ju varit så roligt med en liten kommentar som hälsning! Jag tycker det är så himlans roligt när ni bara skriver nåt litet då och då!

Kram på er!!!


Kommentarer
Postat av: fafa

duebaragoast!



2010-04-29 @ 22:03:06
Postat av: Momo

Njut nu helgen så hoppas jag att vi ses i alla fall en kort stund på söndag. Längtar så efter er (eller i alla fall mitt lilla älsklingstroll som blev stor kille i söndags). Kram

2010-04-29 @ 22:20:25
Postat av: kussen

hej alla goa. synd att vi inte hann med att ta en mjukglass med er igår, hade varit gottit. men snart bor vi närmre :-D kram på er

2010-04-30 @ 07:58:26
Postat av: Nina

Hej! Jag kikar in på din blogg allt som oftast...tillhör en av mina "måste kolla" sidor.

Han är ju så söt din lille Z.

Hoppas du har det bra.

Kram Nina 64:an

2010-05-02 @ 11:19:35
Postat av: Jenny

Ja, Cellos har världens godaste mjukglass och har alltid haft. När jag var tonåring hängde vi mycket där och åt just mjukglass. Precis som du skriver är det ett tydligt vårtecken. Har inte haft min premiär ännu men det lär bli vid nästa soltillfälle som inte lär bli denna helgen.



KRAM,

Jenny

2010-05-07 @ 14:13:35
URL: http://lillaja-mittliv.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback