Jubb, Grisahosta? och Kycklingsoppa!

Nu har det varit "hard work" i två nätter. Har faktiskt haft ganska mycket båda nätterna. Tyvärr är jag lite "influensig" och ni som jobbar på nätterna vet att det är såååå mycket jobbigare när man inte känner sig bra. ALLA andra ligger i sina sängar hemma utan att bli störda av nåt larm som piper mitt i natten och det finns ingenstans i världen man hellre skulle vara på än i just sin säng...

En bild från en lägenhetsbrand inatt:

PPBRA3-20090916

Natten som gick skulle jag försöka bädda ner mig en stund. Precis när jag skulle lägga huvudet på kudden så stack HAN fram nosen... precis ovanför mitt huvud tittade han ut...Sigge Spindel! JAG VET att dom inte är farliga och att dom inte bits osv osv, men jag tycker bara att dom är så otroligt räliga!!! Jag gick ut och frågade M om han kunde komma in och döda den. Jodå, han kom in på studs men nådde inte upp till taket...då kom O upp ur sin säng med håret på ända och klättrade upp i min säng för att döda! TACK snälla! Sen fick jag sova i 20 minuter i alla fall! Nä, det blev faktiskt två timmar!

Har iallafall kunnat ta det lungt och vila mycket på dagaran efter som det fördömda körkortet är klart! Fortfarande lyckligast i världen över det!

Idag hämta de vi lillemannen och har "bousat" loss här hemma. Byggde lite tält i vår säng och sen gjorde jag pappa J:s favvo: kycklingsoppa, sen gick vi en promenad i Limhamn och sen blev det en liten dusch för lillemannen!

Boooouuuus!  Kycklingsoppa!  Badpojken!

Nyheterna om lillemannens sänggående är att han numera inte går upp, utan nu stannar han i sitt rum, men sjunger och pratar och kastar kuddar och gosedjur omkring sig i en och en halvtimme istället. Han är bara för rolig. Det är lättare nu än innan, men det tar ju fortfarande lite för lång tid! Söte Göte!

Nu ska jag ta mig en kopp te i soffan!             Kramis!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vad jag saknar Limhamn ibland. Gå en runda på Limhamn är ju bara så mysigt. Klagshamn är lite för litet...har likom sett det mesta. Det har man i Limhamn också när man är uppväxt där men det är ju såååå mycket större. Limhamn är en av de bästa orterna i hela Sverige, det är jag helt säker på.



Kram

2009-09-16 @ 21:41:01
URL: http://lillaja-mittliv.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback