Högskoleutbildad städpersonal, Lila morötter och Spätta!

På fredagarna på jobb är det någon galning som kommit på att vi ska städa vagnhallen. Vilket j-a liv det är om den saken. Vi går där med våra kvastar och moppar och golvtvättare och det känns så himla döfött. Världens tråkigaste städning är det. Och är det verkligen vår sak?? Alla andra har väl människor på sitt jobb som sköter städningen. Härmed inte sagt att det är något fel att vara städare! Tog lite suddiga bilder på "systrarna" som städar och gnor:

Städare H  Städare M

Idag sov lillemannen till typ 8, sen låg vi och mös framför tv:n heeeela förmiddagen. Så mysigt och skönt! Såg på Saltkråkan (om och om och om igen) och hade med oss täcke och kudde!

I,m usually gorgeus but this is my day off!

I eftermiddag har lillemannen och jag varit på ljusparty hemma hos en arbetskamrat. Mycket fina ljus och lyktor och annat fint. Blev lite nytt till julen. Synd bara att det ska vara så himla dyrt!
Momo bjöd hem oss på middag ikväll. Hon bjöd på panerad rödspätta och potatismos. Dessutom hade hon varit på en plantskola och köpt lila morötter. Dom var väldigt fina, ända tills dom hade kokt. Då blev dom mest tradiga, men goa var dom och allt annat också!

Goe middagen!

Nu är det snart sängen som gäller. Grannen har fest och det är sååå otroligt lyhört mellan våra två lägenheter så jag får väl vänta tills dom har gått ut! Hahaha, känner mig som en gnällkärring!

Vilken "TORE" är det förresten som kommenterat mitt förra inlägg....nyfiken!!!

Kram och natti!


Kommentarer
Postat av: Tore

Tore Hemlisson!

2009-09-19 @ 22:40:37
Postat av: Bloggerskan själv!

Nä minsann, nu är jag döööönyfiken!

2009-09-19 @ 22:44:33

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback