C-kort, Kalas och Hög ljudnivå!

JAG KLARADE DET!!! Så himlans skönt så det är inte sant! Nervöst var det innan, men det gick bra!

Skulle köra upp kl 13. På morgonen kl kvart i 7 rinde H från körskolan och sa att jag måste komma 09.45 istället eftersom en av inspektörerna på vägvärket är en god vän till mig och honom får jag inte köra upp för. Hursomhelst blev jag ju då supernervig och åkte iväg med Z till dagis och for hem i en hast och skulle plugga det sista. Tio minuter innan jag skulle köra dit, ringde H igen och sa att det inte blev 09.45 ändå för då var det dubblebokat, utan jag skulle komma 13.00 ändå!
Snacka om antiklimax. Jag var ju helstirrig redan och hade 4 timmar framför mig att fylla. Phu! Satte mig vid datorn tills det flimrade för ögonen och sen kunde jag faktiskt sova två timmar i soffan (skulle jobba natten)
Väl där började jag direkt med yttre säkerhetskontroll och sen fick jag "däcken" som funktionsbeskrivning vilket inte kändes som några problem alls. Sen körde vi iväg och var lite överallt i ungefär en timme! Blev så glad när han sa att jag var godkänd så jag fick tårar i ögonen, jag är så lycklig!

I söndags hade vi lite kaffekals här hemma eftersom både pappa J och jag har fyllt år! Kusin Å med familj stannade kvar efter och så beställde vi Kinamat. Z och L busade runt i lägenheten och lät som två grävmaskiner och tyvärr sprang dom så fort att det inte finns bildbevis på detta. Jaja, kul hade dom ju i alla fall.

Kvällen innan kalaset fick Z en fling och skulle inte sova alls. Han for runt i sitt rum och sjöng och höll på. Efter ca en timme gick jag in och sa att nu fick han sluta, annars skulle han inte få någon tårta på kalaset dagen efter. Då blev han helt allvarlig och sa: Ska vi vischpa (vispa) tårtan mamma??? Ja, sa jag, men bara om du sover nu! Efter 60 sekunder sov han som en liten gris. Hihihihi! Han är bara för go! Så här glad var han när han fick vispa på söndagen:

Den lille visparen!

Har jobbat inatt och ska jobba inatt. Är inte helt kry, vilket gör det hela lite tråkigare. Hostar som en besatt och känner mig allmänt kass, men har nog ingen feber. Det är så svårt att bestämma när man ska stanna hemma eller ej!

Skickar en lite tanke till Patrick Swayze!!!     Sov gott!

Kram på er


Kommentarer
Postat av: Anna

ett jätte grattis till körkortet, bra jobbat. tog mitt( fast bara b-kortet) för ca ett år sedan kommer i håg vilken glädje det var när han sa att man hade klarat det.

2009-09-15 @ 15:05:47
URL: http://www.nexingthomsen.blogspot.com
Postat av: Jenny

Undrar en sak... varför tar du c-körkort? Ska du börja köra lastbil? Inte behöver du väl c-körkort för att köra ambulans?



Tack för gullig kommentar på min blogg.



Jenny

2009-09-15 @ 22:35:50
URL: http://lillaja-mittliv.blogspot.com/
Postat av: Jenny

GRATTIS till körkortet förresten!

2009-09-15 @ 22:37:23
URL: http://lillaja-mittliv.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback