Lådbus, Skumbad och Underbara bokskogen!

Idag har vi haft mys på hög nivå (som vanligt). Dagen började med att lillemannen och jag gick hem och busade med bästa kompisen P och hans mamma L och lillebror J. Höstvädret var så skönt att det blev en del bus ute i sandlådan innan vi gick in för lite inomhusbus. Väl därinne kom P och lillemannen på att de kunde leka med leksakslådorna PÅ huvudet!!! HÖG LJUDNIVÅ!!!

Baka, baka, liten kaka...  ...rulla, rulla, liten bulla!  Lådkampen!

Efter en liten middagsvila åkte hela familjen och min arbetskompis J ut till bokskogen där vi hade lite fuffens för oss. Vi promenerade och fikade med hembakade kanelbullar och kaffe! Sååå vackert det var. Och inte ett enda foto tog jag för jag hade fullt upp att njuta av verkligheten. Dessutom kommer det inte till sin rätt om man inte är där på riktigt!!! Verkligen en mysig eftermiddag. Z sprang omkring och letade efter Shrek och Åsnan hela tiden, men vi hittade bara hans hus...han var inte hemma.
Det roligaste av allt var att Z helt plötsligt bestämde sig för att kottarna som låg på marken var farliga...hahaha, försök själv "plocka bort" varenda kotte som du ser i en skog!!!
När vi skulle gå tillbaks insåg vi att vi gått lite vilse...detta trots att J hade världens Iphone med GPS och allt i. Vi gick och vi gick och det blev mörkare och mörkare i skogen. Dessutom kan jag tala om för er att skåne inte alls är platt. I allafall inte om man går med barnvagn i bokskogen...Hahaha, till slut hittade vi i alla fall fram till bilen och kunde åka hemåt.

Ikväll har vi ätit gottematen, badat skumbad och pappa J och Z tittade på lite Pippi Långstrump vid datorn!

Mmmm...  Datormys!  Skumbad!!!  Bubbel...

Nu blir det te i soffan innan jag kommer slockna som en stock efter all frisk luft!  Natti!

Kommentarer
Postat av: Fafa

Jag tror på Familjen!

2009-10-23 @ 22:52:02
Postat av: Momo

Förstår att ni haft en mysig dag

2009-10-24 @ 10:35:20

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback