Livets Mirakel, Härligt och Välkommen till världen!

WOW, vilket jobb man har emellanåt. Har jobbat inatt och kört jättemycket. Fick en timmes sömn men belv väckt kl 04 av ett larm. Var sååå trött men flög upp och hoppade i kläderna och stack ner till bilen. På väg ner i trappan ser jag på skärmen att det ska röra sig om en förlossning.
Detta är för oss ett ganska vanligt larm. Många tror att det är dags så mycket tidigare än vad det faktiskt är. Därför tänkte jag inte så mycket på det. Väl i bilen ser vi att det också står att pappan kan se huvudet???
När vi kom fram efter bara en kort åktur sprang vi i in i lägenheten. Och där fick jag och min kollega vara med om livets mirakel. Helt i händerna på oss. Den blivande mamman låg på golvet i sovrummet och nu var det dags!!! Efter bara några minuter började hon krysta och min kollega och jag var de första som fick hålla i det lilla livet! Vilken enorm känsla det är att vara med om detta. Att få lyfta upp den lilla kroppen och lägga på mammans bröst. De var båda så tacksamma över att vi hjälpt till och vi fick en STOR chokladkartong som de tänkt ge till personalen på förlossningen!
Så helt otroligt häftigt och stort!!!

Var tvungen att berätta det för min lilla prins när jag kommit hem i morse och skulle köra honom till dagis. Jag lade mig hos honom i hans säng när jag kom hem och när han vaknat berättade jag att jag hade fått ta emot en bebis från en mammas mage inatt. Lillemannen och jag har tittat på en förlossning en gång på tv och nu imorse sa han: Ja, först var mamman ledsen när bebisen var i magen, sen blev hon glad!
Så goa dom är...så mycket tankar!

Nu har vår lillprins blivt 2,5 år och jag fattar bara inte var tiden har tagit vägen...

Väntan...  Det vackraste jag någonsin sett..

Nä minsann, nu ska jag vakna till och klä på mig lite kläder. Snart hämtar jag lillprinsen och sen ska det bli fredagsmys med familjen! Räkor och gotte!!

Kram i höstmörkret!

Kommentarer
Postat av: momo

Ja njut av lillprinsen. Han är ett mirakel. Världens goaste unge. Saknar honom så fort han inte är här

2009-11-06 @ 17:04:51
Postat av: kusin

jeeesus vad häftigt!

2009-11-06 @ 18:48:50
Postat av: nina

låter helt fantastiskt!!!!!

2009-11-06 @ 22:21:30
Postat av: Fafa

Va...!? Han har ju din näsa...!

2009-11-07 @ 00:04:22
Postat av: Daddy J

Wow..! o sicken näsa det e!...Karaktär kallas det.. ;O)

2009-11-07 @ 01:51:18

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?          
Trackback